English

اجرای طرح موتوریار در قم

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان از اجرای طرح موتوریار در قم با هدف انضباط بخشی به رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران خبر داد.

اجرای طرح موتوریار در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ محمد رضا هاشمی با بیان اینکه حدود 65 درصد تصادفات در شهر قم مربوط به موتورسیکلت سواران است، اظهارداشت: یکی از برنامه های آموزشی پلیس راهور استان اجرای طرح موتوریار است.

وی افزود: در این طرح از موتورسواران دعوت می شود به مدت 2 ساعت در کلاس آموزش سیاری که داخل اتوبوس است و توسط همکاران تدریس می شود آموزش دیده، صحنه های دلخراش رانندگی خصوصاً تصادفات مربوط به موتورسیکلت نمایش داده می شود و پس از کلاس، افراد به مدت حدود 2 ساعت در کنار همکاران هستند و همین طرح توسط شان اجرا می شود.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان قم گفت: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته حدود 90 درصد از این طرح رضایت دارند، این طرح بدون اینکه وسیله نقلیه توقیف و جریمه ای اعمال شود اجرا و تمام مشخصات موتورسوارانی که آموزش دیده اند در سیستم ثبت و چنانچه برای بار دوم توسط همکاران متوقف شوند حتماً وسیله نقلیه توقیف خواهد شد.

سرهنگ هاشمی تصریح کرد: یکی از تاکیداتی که پلیس راهور در اجرای این طرح دارد استفاده از کلاه ایمنی است، تقریباً 70 درصد علت فوت موتورسواران در تصادفات شهری به علت استفاده نکردن کلاه ایمنی است من خواهش می کنم از موتورسواران عزیز حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و وارد خط ویژه و پیاده رونشوند، با سرعت های مجاز رانندگی کرده و اقدامات نمایشی در خیابان انجام ندهند که ان شاء الله از حوادث رانندگی به دور باشند .

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گفت: از خانواده ها درخواست می کنم به رفتار ترافیکی عزیزانشان حتماً نظارت داشته باشند چون موتورسواران در تصادفات آسیب دیده و یا فوت می کنند، این افراد معمولاً گروه سنی 15 تا 25 سال را تشکیل می دهند باید حتماً نظارت ها و آموزش ها از خانه شروع شود، ما نیز آموزش داده که انشاالله اتفاقی نیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه