English

ناپایداری جوی در برخی نقاط هرمزگان

بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، در ساعات صبح امروز وضعیت جوی نسبتاً پایدار و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی مورد انتظار است.

ناپایداری جوی در برخی نقاط هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، پدیده غالب در ساعات صبح در سواحل خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی خواهد بود.

به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، با فعالیت سامانه مونسونی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های همرفتی، در ارتفاعات استان و برخی نقاط دریایی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در ساعات بعد از ظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در منطقه بشاگرد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد، باتاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی نقاط شرقی و شمالی استان، افزایش سرعت باد با احتمال گردوغبار رقیق دور از انتظار نخواهد بود.

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به مواج بودن شرق تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان با افزایش باد‌های جنوب شرقی (در محدوده ۳۶ کیلومتر در ساعت) در ساعات ابتدایی شب، توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد.

گفتنی است با پیش بینی افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در امروز و فردا گفت: در روز‌های ابتدایی هفته آینده از شدت گرما کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه