English

یعقوبعلی نظری:

شاخص های اقتصادی خراسان رضوی در سال جاری رو به بهبود است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تلاش شده است که با رسیدن به شناخت کامل از مسائل استانی بتوان با تکیه بر مزیتها مسائل را حل کرد و راه حل های مناسب را اتخاذ نمود.

شاخص های اقتصادی خراسان رضوی در سال جاری رو به بهبود است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: شاخص‌های اقتصادی استان در سال جاری رو به بهبود بوده است و این روند تداوم خواهد داشت.

نظری این سخنان را در همایش برندینگ خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: خوشبختانه روند سرمایه گذاری در خراسان رضوی در حال تبدیل به روند سرمایه پذیری است و مشکل سابق استان مبنی بر ناقص بودن برخی از زنجیره های تولید با حضور برخی از شرکتهای تولیدی قوی در حال کامل شدن است.

استاندار خراسان رضوی افزود: پیشتر صنایع پیشران و پیش برنده در خراسان رضوی کمتر استقرار داشتند که ب ا سرمایه گذاری قوی که در این زمینه انجام گرفته و تولیدات موثر در این بخش، استقرار صنایع پیشران در استان رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: همه موارد مزبور نشان از تکمیل جریان اقتصادی در خراسان رضوی دارد و از بخش خصوصی نیز انتظار می رود فعال تر از گذشته در صحنه تولید حضور یابند تا بتوان با بهره گیری از پیشنهادهای آنان موانع و مشکلات را برداشت.

نظری گفت: یکی از مزیتهای خراسان رضوی منابع غنی بانکی است و انتظار می رود با پیشنهادات و فهرست هایی که بخش خصوصی از نیازهای تولید تهیه می کنند بتوان گستره فعالیتهای اقتصادی را در استان جدی تر از گذشته توسعه داد و زمینه بهتری برای بخش تجارت و صادرات فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مصمم هستیم که فضای تجارت مناسبی را با کشورهای همسایه فراهم کنیم تا بتوان فعالیتهای اقتصادی را با جهش‌های مناسبی برخوردار کرد و در تلاش هستیم اجرای همه طرحهای نیمه تمام بویژه در حوزه زیرساختها از جمله آب و برق در استان را به اتمام رسانیده تا بتوان از این محل نیازمندیهای حوزه صنعت را برطرف کرد.

وی متذکر شد: امیدواریم که تا پایان سال به وضعیت مناسبی از تامین برق بویژه برای صنایع در خراسان رضوی برسیم و از ۲ مزیت فوق العاده خورشیدی و بادی استان برای تولید برق بهره گیریم.

نظری ابراز کرد: معتقد هستم که واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی خود می توانند نسبت به سرمایه گذاری در تولید برق اقدام کنند و نیاز به دولت نداشته باشند، به طور قطع ضعف زیرساختها از طریق جذب سرمایه های مردمی قابل حل است.

وی تصریح کرد: تلاش شده است که با رسیدن به شناخت کامل از مسائل استانی بتوان با تکیه بر مزیتها مسائل را حل کرد و راه حل های مناسب را اتخاذ نمود و رویکرد خراسان رضوی در قالب حل مشکلات از طریق ایجاد قرارگاه است و هم اکنون در حال خروج از مدیریت کلی قرارگاهی بوده تا بتوان مدیریت پروژه ها را برعهده گرفت.

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: امید است با رصد مطلوب مسایل در این زمینه بتوان جریان اقتصادی استان را با کمک یکدیگر به جهت مناسب هدایت کرد و بخش مهمی از اقتصاد خراسان رضوی مبتنی بر زیارت بوده و جریان اقتصادی این بخش نیاز به طراحی و مدیریت مطلوب دارد.

نظری اذعان کرد: اعتماد یک سرمایه معنوی بسیار ارزشمند است که در بستر یک نام یا نشان حاصل می شود، لذا ضروری است که در بسیاری از بخشها تحت یک نشان معتبر فعالیت کرد تا از این طریق اعتماد متقابل بین عرضه کننده و مصرف کننده بوجود آید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با تلاشهای انجام گرفته به نظر می رسد که فضای کسب و کار در استان در سه ماهه نخست امسال مثبت بوده است که امیدواریم این شرایط ماندگاری خود را در همه زمینه ها حفظ کند.

وی یادآور شد: ارتباط خوبی بین دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی در جهت رفع چالشهای موجود وجود دارد و هر دستگاه اجرایی که پرونده کمتری در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان داشته باشد، امتیاز بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد.

نظری در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همگامی دستگاه های اجرایی در حل مشکلات بخش تولید دیگر تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مفهومی نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه