English

مدیر کل گمرک خرمشهر خبر داد؛

بسیج امکانات گمرک خرمشهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه

مدیر کل گمرک خرمشهر با بیان اینکه برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین مشارکت و مساعدت همه سازمانها را می طلبد گفت: در حالیکه سازمانهای مرتبط گمرک خرمشهر را برای خدمت رسانی به زائران اربعین تنها گذاشته اند اما این اداره کل برای خدمت رسانی به زائران در این گذرگاه مرزی امکانات خود را بسیج کرده است.

بسیج امکانات گمرک خرمشهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک خرمشهر غلامرضا نیک رفتار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پایانه مرزی شلمچه از حضور پر رنگ مجموعه گمرک خرمشهر در پایانه مسافربری شلمچه برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: لازم است تلاش های این مجموعه دیده شود و دیگر سازمانها نیز برای خدمت رسانی بیشتر به زائران در کنار گمرک خرمشهر وارد عمل شوند.

وی  ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده  قرار بود برخی کمبودها و زیرساخت هایی که در پایانه مسافری شلمچه وجود ندارد با کمک سایر دستگاه ها ایجاد شود اما تاکنون این زیر ساخت ها ایجاد نشده و خلأ ناشی از عدم مشارکت سایر سازمانها ،بار مسئولیت گمرک در پایانه مرزی شلمچه را دو چندان کرده است.

مدیر کل گمرک خرمشهر با بیان اینکه ناهماهنگی سایر دستگاه ها ، عواقب و مسئولیت ناشی از عدم همکاری در این حوزه را متوجه گمرک کرده است افزود: نبود صرافی و عدم ساماندهی تاکسی سرویس و نیز فقدان انسجام ، یکپارچگی و متولی در خدمات باربری سالن مسافری شلمچه موجب برخی بی نظمی ها شده است.

وی گفت: گمرک شلمچه و یگان حفاظت گمرک مستقر در سالن مسافری شلمچه برای ادامه فعالیت هدفمند و موفق نیازمند همکاری نزدیک است که تحقق آن مستلزم شکل گیری زیر ساخت منسجم و هماهنگ بوده تا بتوان به نحو احسن و مطلوب به زائران اربعین خدمات ارایه کرد.

نیک رفتار همچنین اظهار داشت:بر اساس مصوبه ستاد استانی اربعین تعدادی نیروی انسانی از سوی منطقه آزاد اروند در اختیار گمرک قرار گرفته بود اما این نیروها  از دهم مردادماه جاری فراخوانده شده و گمرک را تنها گذاشتند.
مدیرکل گمرک خرمشهر در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر همه مسئولان، تامین نظم و امنیت را صرفا از گمرک مطالبه می کنند گفت: برای برگزاری باشکوه راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین ضروری است همه سازمان ها و دستگاه ها همکاری کنند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر یکی از ۶ گذرگاه مرزی کشور برای زائران اربعین حسینی است.

پیش بینی شده امسال ۲ میلیون زائر برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان عبور کنند.

به گزارش ایرنا حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ایران مصادف با اربعین حسینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی