English

۹۵۰ موکب آماده ی خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان هستند

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان اربعین استان خوزستان گفت:در اربعین سالجاری ۹۵۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران از مبادی ورودی استان خوزستان تا نقاط صفر مرزی در ۲ گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه مستقر خواهند شد.

۹۵۰ موکب آماده ی خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان هستند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی یکشنبه در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی در شلمچه به تشکیل ۱۳ کمیته کاری در استان خوزستان برای برگزاری و استقبال از زائران اربعین در سالجاری اشاره کرد و اظهارداشت: ۴۰۰موکب از میدان مقاومت تا نقطه صفرمری در شلمچه خرمشهر و ۳۰۰ موکب در چذابه فعالیت خواهند کرد و سایر مواکب در مسیرهای ورودی به استان مستقر می‌شوند.

وی افزود:براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰ موکب توانمند از استان خوزستان نیز برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین به کشور عراق اعزام خواهند شد.

موسوی افزود: با توجه به گرمای هوا و پیش‌بینی تردد پنج تا ۶ میلیون زائر ایرانی و خارجی نیاز است تا موکبداران پروتکل‌های جدیدی برای پذیرایی و استقبال از زائران داشته باشند.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی ساخت‌وساز سازه‌های مواکب حسینی در شلمچه نسبت به مرز چذابه اظهار داشت:محل استقرار مواکب بر اساس مصوبه استانی در مکان‌های قبلی در شلمچه جانمایی شده است و با تعیین مشاور و بر اساس طرح جامع پایانه زمین با ۲۰ سال پروانه موکب به صورت ثبتی به مواکبداران واگذار خواهد شد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان اربعین خوزستان به واگذاری زمین به استان‌های معین برای ساخت ۶ مجتمع برای زائران در استان اشاره کرد و افزود:متاسفانه استان‌های معین به دلیل مشکل مالی هنوز نتوانسته‌اند این مجتمع‌ها را که برای اقامه نماز، استراحت و پذیرایی از زائران است، بسازند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان استقرار روحانی و مبلغ دینی در مواکب اربعین حسینی در گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه را مورد تاکید قرار داد و افزود: موکبداران با توجه به گرمای هوای و احتمال بروز حادثه حتما خدام موکب را بیمه کنند.

در ادامه این گردهمایی رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آبادان گفت:مواکب حسینی یک ظرفیت خوب برای خدمت رسانی و کار جهادی هستند که نمونه بارز آن در سیل سال ۹۸ و حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به خوبی نمایان شد.

آمادگی ۹۵۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان

مکی یازع اظهار داشت:در حادثه متروپل آبادن همه امکانات مواکب شهرستان آبادان برای خدمات رسانی به گروه‌های امدادی و خدماتی همانند اربعین بکار گرفته شد و در پشتیبانی و خدمات رسانی بویژه تامین آب کمبودی احساس نشد.

وی با تاکید بر خدمات رسانی به زائران اربعین بخصوص زائران اتباع خارجی از جمله زائران پاکستانی و افغانستانی افزود:این زائران با سختی خود را به شلمچه می‌رسانند و نیاز است تا به خوبی از آنها پذیرایی شود.

یازع افزود: باید خالصانه به این زایران اربعین حسینی خدمت کرد و خدمت به این زایران یک توفیق الهی است.

در این نشست مدیران موکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه خواستار تعیین تکلیف وضعیت واگذاری زمین برای احداث مکان‌های دائم مواکب، صدور کارت برای خدام و موکب داران، تامین مکان برای نگهداری یخ و آب و ایجاد فضای سبز در مسیر اربعین حسینی در شلمچه شدند.

در این نشست تامین زیرساخت‌های بهداشتی، رعایت بهداشت در محل پخت و پز غذا و محل های توزیع آن با توجه به گرمای هوا و به منظور جلوگیری از بیماریهای روده ای مورد تاکید قرار گرفت.

در این گردهمایی ائمه جمعه آبادان و خرمشهر نیز حضور داشتند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی