English

صادرات ۶۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از شلمچه به عراق

سرپرست گمرک خرمشهر گفت:۳۶۶ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۶۶ میلیون دلار طی ۲ ماه نخست امسال از گمرک شلمچه به عراق صادر شد.

صادرات ۶۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از شلمچه به عراق

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا نیک‌رفتار روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی توسعه صادرات و ساماندهی تجارت در مرز بین المللی شلمچه که در ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: عمده کالای صادر شده از مرزشلمچه در این مدت شامل کلینگر، محصولات کشاروزی، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، لوله و برخی تجهیزات بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت صادرات و واردات و ترانزیت کالا از مبدا در مرز بین‌المللی شلمچه افزود: توسعه زیرساخت‌های موجود در مرز از جمله ایجاد سه راه‌یادمان، راه‌اندازی ایکس‌ری کامیونی، محوطه سازی و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی، درمانی برای رانندگان کامیون‌ها در راستای توسعه مبادلات مرزی در شلمچه ضروری است. 

نیک‌رفتار خواستار ایجاد پنجره واحد تجاری و استقرار سازمان‌های همجوار و نظر دهنده در امر تجارت در مرز شلمچه شد تا در کنار گمرک شلمچه، دقت و سرعت در امر مبادلات کالا افزایش یابد.

سرپرست گمرک خرمشهر افزود: لازم است نمایندگان بهداشت، استاندارد, دامپزشکی، جهاد کشاورزی، قرنطینه نباتی در مرز شلمچه مستقر شوند و برای توسعه صادرات نیاز به همراهی و کمک سایر ارگانها در کنار گمرک هستیم.

 وی افزود: توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی با کشور عراق برای رفع انحصاری بودن واردات در کشور عراق و رفع محدودیت‌های صادراتی، وضع تعرفه‌های ترجیحی فی‌مابین ۲ کشور جهت افزایش مبادلات تجاری، ایجاد بازارچه مرزی و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات کشاورزی و تولید شده در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در افزایش صادرات به کشور عراق تاثیرگذار است. 

در این نشست برخی از بازرگانان و تجار مشکلات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه