English

استاندار گیلان:

گیلان علاقه مند به برقراری روابط تجاری و اقتصادی با منطقه فدرال اورال است

استاندار گیلان در نشست مشترک با استاندار چلیابینسک فدراسیون روسیه گفت: گیلان علاقه مند به برقراری روابط تجاری و اقتصادی با منطقه فدرال اورال در زمینه محصولات کشاورزی، بازرگانی، ترانزیت، گردشگری، مهندسی مکانیک، پزشکی و پروژه های علمی و آموزشی می باشد.

گیلان علاقه مند به برقراری روابط تجاری و اقتصادی با منطقه فدرال اورال است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست مشترک با تکسلر الکسی لیونیدوویچ استاندار چلیابینسک فدراسیون روسیه و ملکی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری نشست های مدون و تداوم ارتباطات با کشور روسیه، افزود: گیلان، سهم بسزایی در رشد مبادلات تجاری ایران و روسیه با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال–جنوب و شرق به غرب دارد.

وی با تشریح قابلیت های کشاورزی، گردشگری و دریایی گیلان، اضافه کرد: گیلان با قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر، دسترسی ایده آل به حمل و نقل ترانزیتی، جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی را داراست.

وی گفت: گیلان علاقه مند به برقراری روابط تجاری و اقتصادی با منطقه فدرال اورال در زمینه محصولات کشاورزی، بازرگانی، ترانزیت،  گردشگری، مهندسی مکانیک، پزشکی و پروژه های علمی و آموزشی می باشد.

استاندار گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با منطقه چلیابینسک و همکاری‌های مختلف را مؤثر ارزیابی و اظهار کرد: اتاق بازرگانی گیلان و چلیابینسک باید ارتباط و همکاری نزدیکی داشته باشند و در اولین فرصت نقشه راه مناسبات تجاری بین دو منطقه را تدوین کنند.

 آمادگی گیلان برای برگزاری نمایشگاه اقتصادی در چلیابینسک

عباسی ادامه داد: گیلان آمادگی برگزاری نمایشگاه اقتصادی در چلیابینسک با همکاری بخش خصوصی را دارد و برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تجاری و صنعتی روسیه در شهر رشت و یا منطقه آزاد انزلی آماده هرگونه مساعدت است.

وی با تشریح فضاهای همکاری بین دو کشور و منطقه، ابراز امیدواری کرد که با ارتباطات بی‌واسطه تجار و بازرگانان دو طرف شاهد صادرات محصولات، دارویی، کشاورزی و مصالح ساختمانی به استان چلیابینسک باشیم.

وی تصریح کرد: استان گیلان آمادگی دارد در خصوص ایجاد مجتمع کشت و صنعت، از جمله تحویل متقابل محصولات کشاورزی؛  سازماندهی ارتباطات هوایی با منطقه چلیابینسک؛  توسعه روابط فرهنگی، آموزشی و گردشگری با آن استان همکاری نماید.

استاندار گیلان همچنین با ارائه پیشنهاد اقدام دو استان نسبت به ایجاد خط هوایی مسافری و باری بین گیلان و چلیابینسک، گفت: دوطرف درخصوص ایجاد لجستیک و سازماندهی فرآیند تأمین کالا توسط کریدور حمل و نقلی، از طریق استان گیلان تا به خلیج فارس همکاری می‌کنند.

استاندار چلیابینسک فدراسیون روسیه

 عباسی از تعمیق ارتباطات و آمادگی با همکاری بخش خصوصی جهت ایجاد خانه بازرگانی روسیه و خاورمیانه با محوریت گیلان در منطقه چلیابینسک به منظور برقراری ارتباطات تجاری و همکاری سودمند متقابل بین کارآفرینان منطقه چلیابینسک و ایران خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تکمیلی برای تدوین تفاهم نامه همکاری بین دو استان گیلان و چلیابینسک و امضای آن، در اولین ملاقات حضوری سران دو منطقه انجام گیرد.

وی گفت: استانداری گیلان آمادگی دارد هیأتی بلندپایه از مدیران ارشد تجاری و اقتصادی را برای آشنایی با توانمندی‌های استان چلیابینسک و آغاز مذاکره با همتایان روسی به آن استان اعزام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی