English

میرکمال الدین میرجعفریان:

تمهیدات لازم برای مسافران تابستانی در اردبیل انجام شود

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از انجام تمهیدات لازم توسط دستگاههای اجرایی جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مسافران در نیمه دوم سفرهای تابستانی تاکید کرد.

تمهیدات لازم برای مسافران تابستانی در اردبیل انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کمال الدین میرجعفریان ، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کمیسیون اجرائی ایمنی حمل ونقل استان گفت: همه دستگاههای اجرائی خصوصا دستگاههای خدمات رسان در جاده های برون شهری و درون شهری باید از آمادگی کامل جهت خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران تابستانی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل بدلیل آب و هوا و طبیعت بکر و دیدنی یکی از مقاصد مهم گردشگران در سفرهاست گفت: باید تمامی خدمات بکار گرفته و تمهیدات لازم برای سفر ایمن،راحت و بدون دغدغه مسافران اندیشیده شود.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل حضور فیزیکی عوامل پلیس راه و نیروهای امدادرسان را با لباس و آرم پلیس و همچنین استفاده از چراغ های گردان با دیدکامل در جاده برای مردم بسیار آرام بخش و احتیاط آور عنوان کرد.

میرجعفریان ادامه داد: در ایام تابستان و مسافر حضور اکیپ های پلیس در محل های پرحادثه با هدف پیشگیری باید بصورت شبانه روزی و پررنگتراز قبل باشد.

وی بر اصلاح معابر ورودی شهر،ایمن سازی حفاظ ها و گاردریل های آسیب دیده،اصلاح شیب شیروانی،جلوگیری از تجاوز به حریم،جلوگیری از ورود میوه فروشان و باغداران به کنار جاده ها و همچنین انجام خط کشی و لکه گیری توسط اداره کل راهداری استان اردبیل تاکید کرد و گفت: محیط زیست استان نیز در کنار راهداری و شهرداری باید با افرادی که نسبت به انباشت نخاله و زباله اقدام می کنند بدون اغماض و کوتاهی برخورد قانونی و قاطعانه انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نظارت دقیق و میدانی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان را بر شرکت های خدمات رسان گردشگری و توریستی بسیار مهم دانست و گفت: برخی از تورهای گردشگری از ناوگان های خصوصی و یا مینی بوس های فرسوده و قدیمی استفاده می کنند که در جهت تامین ایمنی مسافران باید در جابجایی آنها تورهای گردشگری از ناوگان های عمومی استفاده کرده و نسبت به ملزم کردن ناوگان ها جهت انجام دوره ای معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

میرجعفریان گفت: در جهت ملزم سازی این امر، در صدور مجوزها باید وضعیت ناوگان و برگه های معاینه فنی مد نظر باشد.

وی ورود اتوبوس های درون شهری تورهای گردشگری به جاده های برون شهر و برخی مسیرهای ناامن از جمله معضلات و مشکلات حوزه تورگردی عنوان کرد و گفت: دستگاههای متولی باید مسیرهایی را که باب توریستی و گردشگری دارند طبقه بندی کرده و نوع وسیله ای که می تواند از این مسیرها تردد نمایند را در اختیار دستگاههای اعزام کننده بخصوص شرکت ها و تورهای گردشگری قرار دهند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها، شهرداری ها و پلیس راهور مکلف است نسبت به ساماندهی وانت بار ها در کنار خیابان های سطح شهر و همچنین ادوات کشاورزی و باغداران به پارکینگ ها اقدام کنند گفت: برای استقرار خودروهای سنگین و نیمه سنگین از سطح شهر به محل های پیش بینی شده به خارج از شهر نیز باید اقدام لازم انجام و اعمال قانون در این خصوص جدی تر شود.

میرجعفریان در جهت آرام سازی ترافیک و همچنین راحتی مسافران بازدید کننده از بقعه جهانی شیخ صفی الدین تامین پارکینگ اختصاصی برای خودروهای مسافران و اهالی ساکن در محله عالی قاپو را خواستار شد و گفت: انتظار داریم صداوسیما نیز در کنار سایر مسئولان ذیربط با آسیب شناسی مشکلات در حوزه ایمنی و تصادفات با تهیه وتولید کلیپ ها و برنامه های پرمحتوای آموزشی نسبت به آگاهی و فرهنگسازی در جامعه اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات پیش آمده در حوزه رانندگی و تصادفات مربوط به عدم مهارت کامل آموزش دیدگان در مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی است گفت: از آنجایی که علیرغم توسعه زیرساخت ها افزایش حوادث را شاهد هستیم باید مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی در امر آموزش و امتحانات عملی رانندگی از متقاضیان جدیت کامل را داشته باشند.

میرجعفریان همچنین حل نواقصات روشنایی های درون شهری که گاها حادثه ساز است را از شهرداری ها خواستار شد و همچنین بر چهارخطه شدن جاده های استان و ایجاد استراحتگاه مناسب برای رانندگان و مسافران تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه