English

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد؛

اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور/ نیازمند وقف‌های قرآنی هستیم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طرح ساماندهی داوران قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد و تاکنون یک مرحله از این طرح برگزار شده و مراحل دیگر در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

اجرای طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور/ نیازمند وقف‌های قرآنی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل اظهار داشت: باید با توسعه و تبلیغ وقف قرآنی زمینه را برای برگزاری مسابقات قرآنی با کیفیت و کمیت بالا بیشتر از گذشته مهیا کنیم.

وی ادامه داد: با ترویج وقف قرآنی واقفان نیک‌اندیش در برگزاری مسابقات اهتمام می‌ورزند و قرآن کریم بهتر و بیشتر در بین مردم ترویج می‌یابد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآن در آستان مقدس امامزادگان برپا شود، تصریح کرد: با برگزاری رویدادهای قرآنی در امامزادگان مردم را بیشتر به شرکت در فعالیت‌های قرانی سوق داده و تشویق می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه 74 درصد از وقف‌ها برای سیدالشهدا(ع) و برگزاری مراسم و خرج دادن برای امام حسین(ع) است که فقط باید بر اساس نیت واقفان در این بخش هزینه شود، یادآور شد: چرخ رقابت‌های قرآنی به همت واقفان نیک‌اندیش می‌چرخد.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه گردش مالی و هزینه‌های برگزاری مسابقات قرآنی بیش از 220 میلیارد تومان است، افزود: باید مسئولان در جامعه خیران و افراد نیک‌اندیش را به سمت وقف‌های قرآنی هدایت و تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های قرانی باید راه خود را مشخص کنند و اگر می‌خواهند قاری یا حافظ قران باشند با کسب علم، آموزش‌های کامل و دانش در بخش‌های مختلف قاری و حافظ شایسته و خوب باشند، گفت: مسابقات قرآنی باعث می‌شود تا نخبگان قرآن ضعف‌ها را شناسایی کرده و در راه برطرف کردن اشکالات برآیند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با اعلام اینکه یک چهره قرانی باید بداند برای چه در رشته تلاوت، ترتیل یا حفظ فعالیت دارد، بیان داشت: اگر کار برای رضایت خداوند و صاحب قرآن نباشد عمر فعالیت یک قاری قرآن به 10 سال نمی‌کشد ولی اگر کارها برای خداوند باشد صاحب قرآن عزت و ماندگاری می‌دهد پس باید خداوند در اولویت باشد تا مسابقات‌مان هم خدایی پیش رود.

وی با اشاره به نظارت مستقیم بر روند برگزاری و داوری مسابقات قرآنی، عنوان داشت: طرح ساماندهی داوران قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف و امورخیریه قرار دارد و تاکنون یک مرحله از این طرح برگزار شده و مراحل دیگر در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه