English

ابراهیم رودسرابی:

برای مالکین استخر‌های ذخیره آب کشاورزی اخطار ایمنی صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب بیان کرد: مالکین تمامی استخر‌های مجاز و غیرمجاز می‌بایست برای ایمن کردن استخر‌های خود مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی اقدام و مجوز ایمنی استخر را دریافت کنند.

برای مالکین استخر‌های ذخیره آب کشاورزی اخطار ایمنی صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در خبری اعلام کرد: پس از غرق شدن ۵ کودک و نوجوان طی یک حادثه در یکی از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی روستای عبدل آباد خوشاب، برای مالکین این استخر‌ها اخطار ایمنی صادر شد.

رودسرابی در ادامه افزود: البته صدور اخطاریه، اقدامی استصدور اخطاریه ایمنی برای تمامی مالکین استخرهای کشاورزی در خوشاب که از پارسال شروع شده، ولی تا آخرین استخر احداثی ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب همچنین تصریح کرد: تاکنون از ۲۵ استخر ذخیره آب کشاورزی در شهرستان بازدید و اخطار کتبی لازم صادر شده است.

وی اظهار کرد: ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان این حادثه، عمده استخر‌های احداثی در این شهرستان بدون مجوز می باشند و تاکید می شود که در صورت بروز هرگونه حادثه، مالک اینگونه استخر‌ها گرفتار برخورد‌های قضایی خواهند شد.

رودسرابی اضافه کرد: جهاد کشاورزی هر ساله و به طور مستمر در ارتباط با ایمنی استخر‌ها و خطرناک بودن شنا در استخر‌های کشاورزی از طرق مختلف اطلاع رسانی می‌کند، از بی توجهی به اخطار‌های صادر شده ابراز تاسف داریم و در صورت ادامه این روند، حوادث مشابه در سطح شهرستان تکرار خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب همچنین تصریح کرد: در حال حاضر صرفاً برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری مجوز احداث استخر صادر می‌شود و هرگونه احداث استخر بدون مجوز تغییر کاربری از جهاد کشاورزی، تخلف محسوب و متخلفین به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مالکین تمامی استخر‌های مجاز و غیرمجاز می‌بایست برای ایمن کردن استخر‌های خود مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی اقدام و مجوز ایمنی استخر را دریافت کنند و هماهنگی‌های لازم برای تشکیل کارگروه مربوطه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب یادآور شد: به زودی روند اخذ دریافت مجوز ایمنی استخر‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و ضمن هشدار مجدد به مردم و مالکین استخرها، خواستار مراقبت مستمر و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ مشابه هستیم.

رودسرابی خاطرنشان کرد: در جریان وقوع ۲ حادثه دردناک که به فاصله ۳ روز در خراسان رضوی رخ داد، ۱۰ نفر در استخر‌های کشاورزی در دو شهرستان تایباد و خوشاب غرق شدند که ۸ نفر از قربانیان افرادی بودند که برای نجات ۲ فرد غرق‌شده داخل استخر پریده بودند، اما نه تنها موفق به نجات آن‌ها نشدند، بلکه خودشان نیز جان باختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه