English

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور:

۵۳ جلد کتاب‌ قدیمی با قدمت ۱۰۰ ساله در شیراز اهدا شد

خیّر شیرازی ۵۳ جلد کتاب قدیمی را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در شیراز اهدا کرد.

۵۳ جلد کتاب‌ قدیمی با قدمت ۱۰۰ ساله در شیراز اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس،ترک زاده  ، رئیس  سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در شیرازگفت: از این تعداد کتاب ۲۶ جلد کتاب چاپ سنگی و ۲۷ جلد کتاب چاپ افست و چاپی است.

وی افزود:کتب تاریخی سند هویت فرهنگی و تاریخی کشور است و قابلیت کاربرد در تولید دانش را هم داراست، به همین دلیل اهدای آن‌ها باعث حفاظت و نگهداری دائمی و قابلیت دسترسی برای همه اقشار بویژه محققان و پژوهشگران را فراهم میکند.

ترک زاده با بیان اینکه در این مرکز به عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی آمادگی خود را جهت دریافت کتب خطی، چاپ سنگی، سند، عکس، نقشه و سایر منابع مکتوب و غیرمکتوب به صورت اهدا، خرید و حتی امانی را داراست گفت: این اسناد با حضور کارشناسان خبره و متخصص و با روش‌های تخصصی آفت زدایی و قارچ زدایی و مرمت و بازسازی می‌شوند و در نهایت در شرایط مطلوب با رعایت استاندارد‌های فنی حفاظت و نگهداری می‌شود.

مجتبی اثنی عشری خیر فرهنگی، ۵۳ جلد کتابِ به یادگار مانده از پدر خود، مرحوم حاج جلیل اثنی عشری که بعضا با قدمت ۱۰۰ سال و مربوط به دوران قاجار است را به یاد پدر و به منظور نگهداری و حفاظت از آن‌ها و نیز بهره مندی محققان و پژوهشگران از محتوای آن‌ها به این سازمان اهدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه