English

نشست هم‌اندیشی گرامیداشت سالروز ورود آزادگان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان با حضور ابراهیم رحیمی زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه، سرهنگ ابوذر انوری فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و جمعی از آزادگان در فرمانداری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی گرامیداشت سالروز ورود آزادگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نشست هم‌اندیشی مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد و سرپرست فرمانداری کرمانشاه در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری شایسته مراسم سالروز ورود آزادگان به کشور در ۲۶ مرداد اظهار داشت: ورود آزادگان از مرز خسروی در سال ۱۳۶۹ خاطره‌ای به یاد ماندنی برای مردم کرمانشاه به یادگار گذاشته است.

ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه مردم کرمانشاه در طول مسیر عبور آزادگان از این استان از آنها استقبال کردند بیان کرد: نقطه ورودی شهر کرمانشاه با نام میدان آزادگان نامگذاری شده است که یادآور خاطرات شیرین ورود آزادگان است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه تجلیل از آزادگان را گرامیداشت مقاومت این گروه در زندان دشمن دانست و خاطرنشان کرد: لحظه‌ای از آنچه که سال‌ها بر آزادگان عزیز در دوران اسارات گذشته است برای ما قابل تحمل نیست و در برابر این ایثار باید قدردان آزادگان و خانواده‌های آنها باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم رشادت، ایثار و جانفشانی آزادگان را برای نسل جدید بازگو کنیم بیان کرد: آزادگان در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی از خودگذشتگی کردند و این از خودگذشتگی افتخاری برای نسل جوان است.

سرپرست فرماندار کرمانشاه افزود: آزادگان در دفاع مقدس حضور داشتند و سختی اسارت در زندان دشمن را چشیدند ولی تجربه، خاطرات و ارزش‌های رشادت‌های آنها به نسل جدید منتقل نشده است که با کمک آزادگان تلاش می‌کنیم خاطرات آنها به نسل‌های بعدی منتقل شود.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در این جلسه از تدارک برگزاری یادواره شهدای اسارت خبرداد و گفت: برای سالروز ورود آزادگان یک همایش با همکاری فرمانداری و بنیاد شهید تدارک دیده شده است که براساس پیشنهادهای آزادگان نحوه برگزاری مراسم بهتر خواهد شد.

در این جلسه آزادگان به بیان بخشی از خاطرات خود از دوران اسارت پرداختند و پیشنهادهایی برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم سالروز آزادگان ارائه کردند.

شهرستان کرمانشاه دارای ۱۰۹۴ آزاده است که هم‌اکنون ۸۶۲ نفر در این شهرستان ساکن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه