English

رییس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

کلاهبرداری با اپلیکیشن های جعلی ادعیه مذهبی در ماه محرم

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ازشگرد جدید کلاهبرداران با سوءاستفاده از احساسات شهروندان در ایام محرم خبر داد.

کلاهبرداری با اپلیکیشن های جعلی ادعیه مذهبی در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به اپلیکیشن های جعلی ادعیه مذهبی شگرد کلاهبرداران در ماه محرم گفت: از آنجایی که در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میلیون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب به عزاداری آن حضرت می‌پردازند، فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات آنان است.

وی افزود: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند. بنابراین از نصب این گونه نرم‌افزارها خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است. شهروندان در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان در خواست کرد: نسبت به دریافت فایل‌ها از منبع مختلف دقت لازم را داشته باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه