English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

فیشینگ کارت های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی ابلاغ الکترونیکی

رئیس پلیس فتای استان درخصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد.

فیشینگ کارت های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی ابلاغ الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و اغلب این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شود.

رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می شوند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی