English

رفع تصرف بیش از ۵۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در جزیره قشم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره قشم خبر داد.

رفع تصرف بیش از ۵۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در جزیره قشم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره قشم به ارزش تقریبی ۳۷۹ میلیارد و هشتصد و شصت و نه میلیون ریال خبر داد.

وی گفت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

قهرمانی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و ماموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و روستای طولا قرار داشت.

قهرمانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون مساحتی بالغ بر ۱۴۳ هکتار از اراضی ملی در جزیره قشم رفع تصرف و آزادسازی شده است، تصریح کرد: ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

این مقام قضایی همچنین مشارکت عمومی در امر پیشگیری و ممانعت از تصرف اراضی ملی را تعیین کننده دانست و از مردم خواست به محض مشاهده چنین تخلفاتی، به مراجع ذیربط گزارش دهند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت جدی در اولویت برنامه های شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد، گفت: دستگاه قضایی با توجه به وظایفی که در این حوزه دارد، از تمامی دستگاه‌های مسئول می خواهد که به وظایف خود در این حوزه عمل کنند تا دست متعدیان و سوءاستفاده‌کنندگان از اراضی ملی و منابع طبیعی کوتاه شود و حقوق تضییع شده مردم به آن‌ها بازگردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی