English

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار خبر داد؛

معدوم سازی دو واحد مرغداری به علت ابتلا به نیوکاسل در سبزوار

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: این دو واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۸ هزار قطعه در سبزوار به علت تلفات ناشی از ابتلا به بیماری نیوکاسل و علائم تیپیک بیماری، پس از اخذ نتایج مثبت آزمایشگاهی، با رعایت شرایط بهداشتی–قرنطینه‌ای معدوم سازی شدند.

معدوم سازی دو واحد مرغداری به علت ابتلا به نیوکاسل در سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، برات الله زیدآبادی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار در خبری اعلام کرد: دو واحد مرغداری با ۲۸ هزار قطعه جوجه گوشتی به علت ابتلا به بیماری نیوکاسل ولوژنیک (فوق حاد)، حذف و پاکسازی شد.

زیدآبادی در ادامه گفت: این دو واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۸ هزار قطعه در سبزوار به علت تلفات ناشی از ابتلا به بیماری نیوکاسل و علائم تیپیک بیماری، پس از اخذ نتایج مثبت آزمایشگاهی، با رعایت شرایط بهداشتی–قرنطینه‌ای معدوم سازی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین اضافه کرد: این مرغداری‌ها تحت مدیریت یکسان در دو روستای متفاوت قرار داشتند و مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی یکسانی داشتند که هر دو مرغداری همزمان به بیماری نیوکاسل مبتلا شدند.

وی ادامه داد: این مرغداری‌ها دارای تلفات حدودا ۳۰ درصدی بودند؛ لذا نبود رشد در گله کاملا مشهود بود و برای جلوگیری از انتقال بیماری به واحد‌های مجاور، معدوم سازی در سن ۱۷ روزگی در واحد‌های ذکر شده صورت گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار تاکید کرد: معدوم سازی واحد‌های درگیر بیماری یک اقدام پیشگیرانه و اقتصادی در سالن‌های مرغداری به شمار می‌رود و تلاش می‌شود تا از شیوع نیوکاسل در دیگر واحد‌های مرغداری جلوگیری شود.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های ویروسی است که سالانه برخی از مرغداری‌های صنعتی و طیور بومی روستا‌ها را درگیر می‌کند و واکسیناسیون نکردن به موقع طیور و سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه‌ای، باعث بروز و انتقال این بیماری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه