English

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

شهرستان دهاقان پیشرو در تولیدات گلخانه‌ای کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان دهاقان پیشروترین شهرستان کشور در تولیدات گلخانه و احداث سازه‌های گلخانه‌ای است.

شهرستان دهاقان پیشرو در تولیدات گلخانه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد مهدی برومندی در بازدید از گلخانه‌های دهاقان با بیان اینکه اصفهان در اقدامات دانش بنیان، دسترسی به کشاورزی نوین یک استان پیشرو در کشور است، گفت: بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود که نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و هم چنین ۸۰ هزار هکتار باغ در استان اصفهان داریم که نزدیک به یک میلیون تن محصولات باغبانی و گلخانه‌ای را تولید می‌کنند.

 وی افزود: پیش از این برای احداث سازه‌های گلخانه‌ای و ساخت گلخانه‌ها وابسته به خارج کشور بودیم، ولی امروزه در توسعه گلخانه و گلخانه سازی خودکفا شده ایم و در بسیاری از کشور‌ها خدمات فنی و مهندسی ساخت گلخانه‌ها را صادر می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: شهرستان دهاقان دارای ۲۵۰ هکتار گلخانه است و تولیدات بسیار خوبی در حوزه سبزی و صیفی و تولید گل را دارا ست و به تازگی در موضوع تنوع بخشی تولید محصولات گلخانه این شهرستان نیز توانسته است دیگر محصولات را در محیط گلخانه تولید کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان این شهرستان بحث صادرات محصولات گلخانه‌ای است که با تشکیل یک کارگروه بررسی خواهد شد و در جهت توسعه تولیدات گلخانه‌ای و باغبانی این شهرستان مساعدت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی