English

استان کردستان به جد نیازمند احداث گلخانه های جدید می باشد

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه های جدید و توسعه آن باشیم.

استان کردستان به جد نیازمند احداث گلخانه های جدید می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد فرید سپری صبح امروز شنبه در بیست و دومین  جلسه ستاد امنیت غذایی کردستان، با موضوع بررسی مسایل و مشکلات گلخانه های استان گفت:تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی  و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه های جدید و توسعه آن باشیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: در استان کردستان 81 واحد گلخانه مشغول به فعالیت هستند که در سطح 33 هکتار با تولید بالغ بر 5  هزار تن انواع محصولات گلخانه ای را تولید می نمایند

وی به گلخانه های تولید گل و گیاه زینتی اشاره کرد و افزود:  بالغ بر  یک میلیون و سیصد هزار گل شاخه بریده در سال  در استان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به رعایت میزان کود و سم در محصولات کشاورزی و دقت گلخانه های استان در رعایت مقررات ارسالی از سوی سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید محصول سالم یکی از اولویتهای جهاد کشاورزیست و نیز  با توجه به صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان ، واحدهای گلخانه موظف به راه اندازی واحدهای کیفیت شده اند که با نظارت واحد غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  محصولات پایش و میزان کود و سم بکار رفته بررسی شود.

سپری اظهار داشت: خوشبختانه این روزها بحث امنیت غذایی و تاسیس قرارگاهی به همین نام در کشور اهمیت  موضوع را نشان می دهد و نیز با توجه به آنکه  هر کشوری جهت واردات محصولات کشاورزی استانداردهای تعریف شده خاص خود را دارد به همین دلیل لازم است دقت های لازمه در میزان استفاده از کود و آفت کشها صورت گیرد.

بررسی مشکلات گلخانه های در حال احداث و بازدید از آنهاو بررسی شرایط  اعطای تسهیلات از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه