English

محمد فرید سپری:

بیش از ۱۰۰۰ تن میوه شب عید تامین شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا امروز 255 هزار تن نهاده دامی توزیع کرده‌ایم و تا دو ماه آینده هم انبارهای پشتیبانی ذخیره دارند.

بیش از 1000 تن میوه شب عید تامین شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدفرید سپری پیش از ظهر امروز دوشنبه در بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در مجموعه جهاد کشاورزی، نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها را 100 درصد و تا 45 روز تامین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای اولین بار مدیرعامل عشایر کشور را به استان دعوت کردیم و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، هوارنشینان استان جز مناطق حاشیه‌ای به شمار می‌آیند و ما می‌توانیم تسهیلاتی به آنها پرداخت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا امروز 255 هزار تن نهاده دامی  توزیع کرده‌ایم و  تا دو ماه آینده هم انبارهای پشتیبانی ذخیره دارند.

انجام 34 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کردستان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری 34 میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 9 درصد افزایش دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در آبان ماه امسال 4 میلیون و 280 هزار قطعه با 22 درصد رشد و در آذرماه جاری هم تاکنون 3 میلیون و 493 هزار قطعه با 15 درصد افزایش در استان جوجه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 3.5 درصد از کل جوجه‌ریزی کشور در کردستان بوده که این اتفاق خوبی برای استان است.

سپری تصریح کرد: 900 تن برنج هندی و تایلندی و 432 تن مرغ منجمد و 40 تن گوشت منجمد هم در کردستان توزیع شده که نقش مهمی در تنظیم بازار استان داشته است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: توزیع این کالاهای اساسی همچنان در استان ادامه دارد و از فردا هم ذخایر استراتژیک گوشت قرمز در استان با تولیت شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه سنندج انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در ماه جاری هم 2 هزار و 225 تن روغن در سطح استان توزیع شده است.

سپری در مورد توزیع میوه شب عید کردستان هم اضافه کرد: در راستای تامین میوه شب عید هم 700 تن پرتقال و 350 تن سیب خریداری و توزیع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه