English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

صادرات ۱۰۰ هزار تُن محصولات گلخانه‌ای اصفهان به خارج کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار تُن از محصولات گلخانه‌ای استان به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

صادرات ۱۰۰ هزار تُن محصولات گلخانه‌ای اصفهان به خارج کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، احمدرضا رییس زاده میزان تولید گلخانه‌های استان را بیش از ۳۴۰ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۵۵ هکتار به مساحت گلخانه‌های اصفهان اضافه شد و مجموع آن به ۲ هزار و ۳۳۰ هکتار رسید.

وی مقدار سرمایه گذاری برای ۵۵ هکتار گلخانه جدید را ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این گلخانه‌ها در شهرستان‌های دهاقان، تیران و کرون، شهرضا، خمینی شهر، فلاورجان و اصفهان ساخته شده است.

رییس‌زاده با بیان اینکه محصولات گلخانه ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزی و برخی گل‌های تزیینی، بیشترین آمار محصولات کشت گلخانه‌ای در استان است، ادامه داد: آلوئه ورا، شماری از درختان گرمسیری مانند موز، انبه و آناناس و برخی گیاهان دارویی نیز در ماه‌های اخیر به محصولات قبلی اضافه شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استان اصفهان از پیشتازان این صنعت در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ۳۱۶ درخواست احداث گلخانه جدید با مساحت تقریبی ۱۹۵ هکتار در استان داریم که جمع سرمایه گذاری آن یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 رییس‌زاده تصریح کرد: چنانچه تسهیلات مورد نیاز آن‌ها بعنوان مهم‌ترین چالش به موقع تخصیص پیدا کند شاهد ساخت آن‌ها در نیمه دوم سال خواهیم بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان‌های تیران و کرون و دهاقان قطب اصلی کشت گلخانه‌ای استان محسوب می‌شود، گفت: محدودیت منابع آبی به ویژه در شهرستان دهاقان چالش اصلی این واحد‌های کشاورزی و توسعه آنان است.

به گزارش موج؛ استان اصفهان با داشتن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی