English

محمد علیمردانی خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی تجاوزهای مرزی در محدوده صالح آباد

سرپرست فرمانداری صالح آباد بیان کرد: طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود سه هزار متجاوز در مرزهای این شهرستان دستگیر شدند و شمار این تجاوز ها در مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۳۰ درصدی تجاوزهای مرزی در محدوده صالح آباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علیمردانی سرپرست فرمانداری صالح آباد گفت: طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود سه هزار متجاوز در مرزهای این شهرستان خراسان رضوی دستگیر شدند و شمار این تجاوزها در محدوده شهرستان صالح آباد نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

علیمردانی همچنین افزود: پارسال نیز ۴۰ هزار تبعه افغان هنگام ورود غیرقانونی به مرزهای صالح آباد دستگیر شده اند که با توجه به مقایسه طول مرزهای صالح آباد با دیگر شهرستانهای مرزی خراسان رضوی می توان گفت بیشترین تجاوز مرزی به خراسان رضوی در محدوده این شهرستان صورت می گیرد.

سرپرست فرمانداری صالح آباد در ادامه این خبر تصریح کرد: صالح آباد یکی از معدود شهرستان های ایران است که با ۲ کشور مرز مشترک دارد، این شهرستان با هر کدام از ۲ کشور افغانستان و ترکمنستان حدود ۴۵ کیلومتر مرز دارد.

علیمردانی اضافه کرد: تجاوزهای مرزی یاد شده بیشتر از مرز افغانستان صورت می گیرد و تجاوزهای مرزی از سمت ترکمنستان نیز مربوط به افغانهایی است که می خواهند از طریق خاک ترکمنستان به صورت غیر قانونی به ایران وارد شوند.

وی ادامه داد: شرایط توپوگرافی و وجود کوه و تپه در مرز صالح آباد با افغانستان موجب شده پایش تجاوزات مرزی به راحتی میسر نباشد از این رو عبور اتباع بیگانه از این مرزها برخلاف مرزهای مسطح شهرستان تایباد به راحتی انجام می شود.

سرپرست فرمانداری صالح آباد : مقصد اتباع افغانستانی پس از ورود به صالح آباد ابتدا شهر مشهد و سپس شهرهای بزرگ دیگر مانند تهران است و مرکز شهرستان صالح آباد در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: تغییر حاکمیت در افغانستان از مرداد ماه پارسال صورت گرفت و از سوی دیگر فصل مهاجرت و کسب و کار افغانها در ایران در فصل‌های پائیز و زمستان است از این رو باید تردد اتباع افغانستانی به ایران را با این شاخص ها تحلیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه