English

صلح با طالبان؛ موضوع اصلی سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان

نخست وزیر پاکستان برای دیدار و گفتگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد که گفته می شود موضوع طلح با طالبان از مهمترین موضوعات این دیدار خواهد بود.

صلح با طالبان؛ موضوع اصلی سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز شاهد خاقان عباسی که به دعوت رسمی اشرف غنی به افغانستان سفر کرده بود، در ارگ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی مقامات کابل قرار گرفت.

نخست وزیر پاکستان را در این سفر، وزیران امور خارجه، کشور، مشاور امنیت ملی پاکستان و فرماندار ایالت خیبرپختونخوا، ایالت همجوار با افغانستان همراهی می کنند که حضور این مقامات، نشان دهنده اهمیت این سفر است. 

'شاه حسین مرتضوی'سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان پیش از این در خصوص این سفر گفته بود که نکتۀ اساسی این سفر را موضوع صلح با طالبان تشکیل می‎دهد.

مرتضوی گفته بود موضوعات اساسی در این سفر، گسترش همکاری در تحقق صلح و مبارزه علیه گروه‎های تروریستی است، گذشته از آن در مورد همکاری‎های منطقه ای نیز با پاکستان گفت و گو می شود، مهم تر از همه اینکه می‎خواهیم با تحقق گفت و گوی دولت با دولت مشکلات دوجانبه برطرف شود.

همکاری‌ها در روند صلح، مبارزه با گروه‌های تروریستی و همکاری‌های منطقه‌ ای از مهمترین موضوعات گفت‌وگوها در این سفر است.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پس از دومین نشست پروسه‌ کابل، از شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان بطور رسمی دعوت کرد که به کابل سفر کند.

اگرچه تبادل اتهامات میان کابل و اسلام آباد کمتر از 24 ساعت از سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان نیز ادامه داشت، به نظر می رسد دو کشور مصمم به تقویت اعتماد دوجانبه، رفع سوء تفاهم و برداشتن گام رو به جلو در مسیر صلح و همکاری های موثر هستند.

سفر نخست وزیر پاکستان در حالی انجام می شود که در روزهای اخیر، کابل اتهام نقض حریم هوایی افغانستان از سوی جنگنده های پاکستانی را علیه اسلام آباد عنوان کرد.

تنها یک روز قبل از سفر نخست وزیر پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور صریحا این اتهام را رد کرد و گفت:جنگنده های پاکستانی در مناطق نزدیک مرز افغانستان در حال انجام عملیات علیه مواضع تروریست ها هستند اما هیچ اقدامی برای نقض حریم هوایی کشور همسایه انجام نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی