English

حجت الاسلام و المسلمین مومنی:

مصائب عاشورا نباید به فراموشی سپرده شود

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: پرداختن به روضه‌ها و مصائب روز عاشورا موضوعیت دارد و از ما خواسته شده این مصائب و این ظلم‌ها را بیان نماییم تا به فراموشی سپرده نشود.

مصائب عاشورا نباید به فراموشی سپرده شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در مراسم ظهر عاشورای حرم بانوی کرامت گفت: نبی گرامی اسلامی می فرمایند امام حسین علیه السلام از من است و من از حسینم و خداوند دوست دارد هر کسی که «حسین» را دوست داشته باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: محب امام حسین علیه‌السلام  همواره بی قراری را در دلش کاملا حس می کند چرا که برای شهادت حضرت حرارتی در قلوب مومنین است که تا ابد سرد و خاموش نخواهد شد.

مومنی تاکید کرد: مصائبی که بر امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا وارد شد، باعث حرارت در دل انسان می شود به همین خاطر بیان مصائب حضرت در منابر و مجالس اقامه عزا موضوعیت دارد.

سخنران حرم بانیو کرامت خاطر نشان کرد: پرداختن به روضه‌ها و مصائب روز عاشورا موضوعیت دارد و از ما خواسته شده این مصائب و این ظلم‌ها را بیان نماییم.

وی یادآوردشد: بعضی از مصائب را فقط  روز عاشورا می توان بیان کرد و در زمان‌های دیگر میسر نیست.

مومنی در ادامه گفت: در کربلا و روز عاشورا چه اتفاقاتی افتاده است که امام رضا علیه‌السلام می فرماید این مصائب باعث اندوه ما اهل بیت(ع) شده و اشک‌های ما را پیوسته جاری نموده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید تمام حواسمان به مصائب امام حسین علیه‌السلام باشد چرا که امروز روز بیان خطبه‌های حضرت و روز گریستن بر مصائب سیدالشهداست.

وی یادآور شد: امام حسین علیه السلام در کلامی می فرمایند از این آب، یهود و نصرانی استفاده می کنند و  مرکب‌ها سیراب می‌شوند اما اطفال حسین(ع) باید از تشنگی بمیرند.

مومنی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام می فرماید من کشته اشک چشم هستم و هیچ مومنی نیست که نام من برده شود یا گریه می‌کند و یا به حالت بکاء در می‌آید.

سخنران ظهر عاشورای حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد:  بیان روضه‌ها و مصائب سید‌الشهدا گر چه تکرار است اما تکراری نمی‌شود و تازگی دارد.

وی در پایان گفت: مرحوم جلسی در بحارالانوار نقل کرده است که به نبی گرامی اسلام خبر دادند حضرت زهرا سلام الله علیها وضع حمل کرده است و حضرت با خوشحالی به منزل دختر گرامی شان  رفتند و در خواست نمودند فرزند متولد شده را به خدمت حضرت بیاورند اما زمانیکه فرزند را آوردند رسول خدا شروع به گریه نمودند و مجلس شادی تولد سیدالشهدا به مجلس بکاء تبدیل شد چرا که جبرائیل خبر آورد خداوند اسم این فرزند را «حسین» نامگذاری کرده و در سرزمین کربلا با لب تشنه به شهادت می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه