English

مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در گیلان برگزار شد

مراسم عزاداری عاشورای حسینی با رعایت دستورات بهداشتی، در اماکن باز همراه با نوحه خوانی و سینه زنی در رشت برگزار شد.

مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مراسم عزاداری در روز عاشورای حسینی با رعایت دستورات بهداشتی، در اماکن باز همراه با نوحه خوانی و سینه زنی در رشت برگزار شد.

دسته‌های سینه‌زنی و عزاداران حسینی با تجمع در میدان شهدای ذهاب رشت در عزای سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و عزاداری کردند.

مردم ولایت مدار گیلان با برپایی مراسمات عزاداری خاص خود، عشق و ارادتشان را به سید و سالار شهداء نشان داده و در آیین‌های سنتی مختلفی در عزای امام  حسین (ع) و یاران باوفایش به عزاداری و سوگواری پردختند.

همچنین دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در شهرهای مختلف استان با حرکت کردن در معابر و خیابان‌ها و حضور در تکایا، مساجد و اماکن زیارتی به عزاداری پرداخته و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) و امام حسین(ع) و یاران باوفایش به رخ جهانیان کشیدند.

همچنین در روز عاشورا به یاد نماز ظهر حضرت امام حسین(ع) در این روز، نماز جماعت ظهر عاشورا در شهرهای استان اقامه شد..

روز عاشورا و حادثه کربلا فقط یک حادثه نبود که به گفته رهبر معظم انقلاب عاشورا یک فرهنگ است که در سبک زندگی پیروان سید و سالار شهیدان در تمام سال رخ می نماید.

امید است عزاداری‌های همه ی مسلمانان و عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) مورد عنایت قرار گرفته و در شأن سید و سالار شهیدان(ع) و 72 یار باوفایشان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه