English

امام جمعه بندرلنگه:

مجالس حسینی در کنار شور باید معرفت افزایی به همراه داشته باشد

امام جمعه بندرلنگه گفت: مجالس حسینی در کنار شور باید معرفت افزایی به همراه داشته باشد یعنی باید در فاصله محرم تا محرم سال دیگر شناخت و معرفت ما نسبت به اباعبدالله و راه حسین قوی‌تر شود.

مجالس حسینی در کنار شور باید معرفت افزایی به همراه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه بندرلنگه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۲۹سوره نساء گفت: باطل به معنای ناحق و هرگونه تصرف در مال دیگران از طریف غیر صحیح می باشد، مصادیق تصرف غیر صحیح در مال دیگران زیاد است که از نظر اسلام همه آن‌ها مزموم و ناپسند شمرده شده است از قبیل دزدی، قمار، ربا، رشوه، احتکار کالا، غش در معامله،حق ارث دیگران را ندادن، غصب، مهریه همسر را پرداخت نکردن میتوان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت اصل مهم اقتصادی، اجتماعی و اسلامی آثار شوم فراونی برای فرد و جامعه به دنبال خواهد داشت افزود: بعضی از مصادیق اکل مال به باطل مانند رشوه از بزرگترین موانع اجرای عدالت اجتماعی در جامعه است و اگر جامعه اسلامی بخواهد روی سعادت و خوشبختی را ببیند و عدالت را پیاده کند باید از اینگونه تخلفات مالی پرهیز کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا با بیان اینکه براساس آموزه های دینی اسلام، مال حرام رشد نخواهد کرد و اگر رشد کند برکتی در آن وجود ندارد در ادامه عنوان کرد: امام حسین علیه السلام در سخنرانی قبل از ظهر عاشورا آن‌گاه که لشکر دشمن به حضرت اعتنایی نمی‌کردند فرموند «مُلِئَتْ بُطُونُکُم مِنَ الحَرَامِ» دلیل اینکه امروز به روی پسر پیغمبرتان شمشیر کشیده‌اید و به سخنان او اعتنایی نمی کنید این است که شکم هایتان از لقمه حرام پر شده است.

امام جمعه بندرلنگه در ادامه خطبه های نماز جمعه از عزاداران، خطبا، مداحان و بانیان مجالس حسینی جهت اقامه باشکوه مراسمات عزای اباعبدالله الحسین(ع) تشکر کرد و همگان را به حضور حداکثری در مراسمات تاسوعا و عاشورا حسینی توصیه و دعوت کرد.

وی با بیان اینکه سعی کنید پیام های انسان ساز و جامعه ساز امام حسین(ع) که همان پیام های قرآن است در را مجالس به مردم بازگو شود اظهارداشت: انسانیت، وجدان، غیرت دینی، ولایت‌مداری، ایثار، شهادت طلبی، مردانگی، وحدت، خیرخواهی کمک به محرومان، کمک برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر از پیام های همیشه جاویدان امام حسین(ع) است که باید در مجالس حسینی گفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا افزود: معرفی یزیدیان روز و برانگیختن شور حسینی در بین عزاداران برای مقابله با آنان، معرفی حسین زمان، ولی مسلمین و آماده سازی جامعه برای حمایت همه جانبه از ولی زمان و تشکیل تمدن اسلامی از دیگر رسالت های مهم گویندگان و مداحان حسینی در اینگونه مجالس است.

بیشتر بخوانید:

قوه قضائیه نسبت به ترک فعل و کم کاری مسئولان ورود کند

 

وی عنوان کرد: تلاش شود رعایت پروتکل های بهداشتی به طور کامل در برگزاری مراسمات رعایت شود تا از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری شود.

امام جمعه بندرلنگه در ادامه گفت: سعی شود در مجالس حسینی از هرگونه اسراف و تبذیر پرهیز شود چرا که سید الشهدا قطعا راضی به آن اسراف نیست.

وی در پایان گفت: مجالس حسینی در کنار شور باید معرفت افزایی به همراه داشته باشد یعنی باید در فاصله محرم تا محرم سال دیگر  شناخت و معرفت ما نسبت به اباعبدالله و راه حسین قوی‌تر شود خدا ترسی و بندگی ما بیشتر شود، اهل بیت از ما انتظار این رشد را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه