English

حذف سهم اولیه آورده مددجویان بهزیستی استان خراسان رضوی از طرح ملی مسکن

معاون بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: از مددجویانی که در مسکن ملی ثبت نام کرده و واجد شرایط بودن آن‌ها توسط مسکن و شهرسازی تأیید شده است، هیچ مبلغی به عنوان سهم آورده اولیه دریافت نمی‌شود.

حذف سهم اولیه آورده مددجویان بهزیستی استان خراسان رضوی از طرح ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیده محدث معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: سهم اولیه آورده مددجویان این نهاد در طرح ملی مسکن حذف شد.

محدث اضافه کرد: از مددجویانی که در مسکن ملی ثبت نام کرده و واجد شرایط بودن آن‌ها توسط مسکن و شهرسازی تأیید شده است، هیچ مبلغی به عنوان سهم آورده اولیه دریافت نمی‌شود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: پس از انجام مقدمات فنی و اداری، عملیات ساخت و ساز با نظارت مسکن و شهرسازی آغاز می‌شود و بانک تسهیلات دهنده، موظف است به تناسب پیشرفت کار، وام بانکی را آزادسازی کند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار و ۹۴۰ نفر از مددجویان خراسان رضوی، واجد شرایط بودن‌شان به عنوان مددجوی بهزیستی، در سامانه مسکن ملی تأیید شده و از این تعداد، هزار و ۹۸۶ نفر به عنوان واجدین شرایط دریافت مسکن ملی، تأیید نهایی شده‌اند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی متذکر شد: برای ۹۹ نفر از این مددجویان، زمین و پروژه اجرایی تعریف شده و اعتبار لازم برای آغاز ساخت مسکن آن‌ها تخصیص یافته است و درخواست ۳ هزار و ۶۲۴ نفر از ثبت‌نام کنندگان توسط مسکن و شهرسازی به دلایل مختلف رد شده است.

محدث تاکید کرد: تلاش می‌کنیم چنانچه افراد رد درخواست شده، در اثر تناقض اطلاعات و یا داده‌های ناقص و سایر موارد غیر ضروری، حذف شده‌اند رفع مشکل بشود؛ اما چنانکه افراد رد درخواست شده براساس معیار‌های مسکن و شهرسازی، دارای شرایط قانونی لازم برای شرکت در مسکن ملی نباشند، نمی‌توان اقدامی در خصوص آن‌ها انجام داد.

معاون بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ما، حدود ۱۳ هزار نفر مددجوی واجد شرایط فاقد مسکن در استان داریم که در تلاش هستیم به آن‌ها اطلاع رسانی کنیم تا ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: برای آن دسته از مددجویانی که تأیید نهایی شده، اما هنوز زمین یا پروژه اجرایی برایشان تعیین نشده است، در هفته‌ها و ماه‌های آینده، تعریف پروژه می‌شود که البته این فرایند مربوط به مسکن و شهرسازی است و بهزیستی در آن مداخله ندارد.

محدث خاطرنشان کرد: اما قطعا می‌توانیم بگوییم که این افراد، مشمول دریافت مسکن ملی هستند، اما ممکن است به جهت درخواست‌هایی که در مورد مکان پروژه، محل سکونت، شرایط خانوار و سایر موارد داده‌اند، تخصیص پروژه مناسب برایشان زمان‌بر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه