English

جمال رازقی:

کشور قطر به دنبال تجارت طولانی مدت با کشور ایران است

رازقی گفت : قطر به دنبال برقراری ارتباط بیشتر و بلند مدت با اهداف بزرگی با کشور ایران و به ویژه استان فارس است که انتظار است دیدگاه مسئولان و تجار ما نیز در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با این کشور طولانی مدت و هدفمند است.

کشور قطر به دنبال تجارت طولانی مدت با کشور ایران است

به گزارش خبرگزاری موج  فارس، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس که با حضور مسئولان کشوری و استانی در این اتاق برگزار شد، گفت: برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر و به ویژه از استان فارس اقدامات بسیار زیادی انجام شده است اما متاسفانه نتیجه مطلوبی نداشته است.

وی بیان کرد: برای توسعه تجارت با کشور قطر دو مانع بزرگ تحریم ها خارجی و تحریم های داخلی وجود دارد که تحریم های داخلی به مراتب بزرگتر از تحریم های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

رازقی افزود: سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و برخی از دستگاه های دیگر با ایجاد موانع و مشکلات سد های بزرگی را برای تجار، تولید کنندگان و بازرگانان ما ایجاد کرده اند و جای تاسف است که امروز تجار ما بین دو تحریم داخلی و خارجی سرگردان شده است.

وی اظهارداشت: صرف اینکه همزمان با برگزاری جام جهانی در کشور قطر حرکت بزرگی انجام شود، مطلوب ما نیست و این درحالی است که در دورانی که تحریم هایی بر کشور قطر اعمال شده بود تمام امکانات و قوانین در بخش دولتی و خصوصی بسیج شد تا تجارت با این کشور محقق شود و ما دیدیم که مشکلاتی از جمله فعالیت کارگو و ارسال کالا به صورت روزانه به کشور قطر میسر شد و مشکلات قدیمی تجار ما یک شبه حل شد.

رازقی با بیان اینکه این روند نشان داد که اگر بنا باشد مسیر صادرات هموار شود، امکان پذیر است اضافه کرد: در دو هفته اخیر جلساتی با سفارت قطر در ایران داشتیم که بنا به گفته مسئولان رده بالای این کشور؛ قطر به دنبال برقراری ارتباط بیشتر و بلند مدت با اهداف بزرگی با کشور ایران و به ویژه استان فارس است که انتظار است دیدگاه مسئولان و تجار ما نیز در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با این کشور طولانی مدت و هدفمند است.

وی ادامه داد: کشور قطر می تواند جایگزین کشور امارات برای توسعه تجارت کشور ایران باشد و مسئولان ما در داخل کشور باید با شکستن مسیر تحریم های داخلی زمینه برقراری این ارتباط و افزایش طراز تجاری دو طرف را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه