English

پیمان اسکندری:

خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در کردستان به بیش از ۴۳۸ میلیون تن رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:از ابتدای خرید تضمینی گندم تا پایان روز دهم مرداد ماه 438 میلیون و 64 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده که 430 میلیون و 400 هزار تن از این میزان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در کردستان به بیش از 438 میلیون تن رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیمان اسکندری صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه های کردستان اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی گندم تا پایان روز دهم مرداد ماه 438 میلیون و 64 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده که 430 میلیون و 400 هزار تن از این میزان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

به گفته وی،  ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از 53 هزار میلیارد ریال است و چک لیست 407 میلیون و 217 هزار تن از این میزان به بانک کشاورزی ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به 11 میلیون و 213 هزار و 991 تن رسیده و تاکنون میزان خرید تضمینی گندم در استان نسبت به مدت مشابه حدود 74 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 813 هزار تن گندم در کردستان برداشت و 620 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان هم خریداری ‌شود.

به گفته اسکندری، 83 مرکز برای خرید گندم از کشاورزان در استان فعال که 61 مرکز از این تعداد مربوط به تعاونی روستایی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: یک هزار و 400 دستگاه کمباین و 175 دستگاه دروگر در زمینه برداشت غلات در سطح استان فعالیت دارند.

وی شد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان بیجار و کمترین میزان مربوط به شهرستان سروآباد است.
به گفته اسکندری، به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود 115 هزار ریال توسط بانک عامل (کشاورزی) پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه