English

موج گزارش می دهد؛

طرح ساماندهی کارکنان دولت به اخراج نیروهای صندوق کارآفرینی امید منجر شد

اخراج تعدادی از نیروهای شرکتی صندوق کارآفرینی امید طی ماه‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای این افراد بدنبال داشته‌ و ضروری ا‌ست مسئولان چاره‌ای برای حل مشکلات در این شرایط نابسامان اقتصادی بیندیشند.

طرح ساماندهی کارکنان دولت به اخراج نیروهای صندوق کارآفرینی امید منجر شد

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، طی روزهای گذشته تعدادی از کارکنان اخراجی صندوق کارآفرینی امید در تماس با خبرنگار این خبرگزاری خواستار پیگیری مشکلات خود شدند.

اخراج کارکنان با سالها سابقه کاری

به گفته‌ این افراد از ابتدای سال جاری تاکنون صندوق کارآفرینی امید در آستانه اجرای طرح سامان‌دهی کارکنان دولت اقدام به اخراج نیروهای شرکتی حق‌الزحمه کرده که هر یک از این کارکنان بین ۵ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و این امر در شرایط اقتصادی کنونی و تورم، فشارهای روانی و اقتصادی بسیاری را به آن‌ها وارد کرده اما متأسفانه مسئولان مربوط بی‌توجه به این مشکلات راه سامان‌دهی نیروها را تنها اخراج آنان می‌دانند.

جلوگیری از برون سپاری امورات صندوق

مرتضی دالوند مدیر صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: این صندوق در سنوات گذشته امور مربوط به وصول مطالبات را به تعدادی از شرکت‌ها واگذار کرده و افراد مذکور نیروهای این شرکت‌ها محسوب و با توجه به آشنایی با فنون کار طی چندین سال انجام امورات را به‌عهده داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات مسئولان صندوق کارآفرینی امید امورات مربوط به وصول مطالبات از ابتدای سال جاری توسط خود صندوق انجام می‌شود و از برون سپاری این امورات خودداری شده‌است.

دالوند با بیان این‌که هم‌اکنون قرارداد این صندوق با بیش‌از ۷۰ درصد شرکت‌ها لغو شده‌ اضافه کرد: تا پایان سال جاری دیگر قراردادهای این صندوق با سایر شرکت‌ها نیز لغو خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: لغو قرارداد شرکت‌ها تنها مختص استان ایلام نیست بلکه در تمام استان‌های کشور این امر اجرایی شده‌است.

لزوم چاره اندیشی برای کارکنان اخراج شده

بدون‌شک در شرایط اقتصادی کنونی اخراج و بیکاری فشارهای اقتصادی و روحی بسیاری را می‌تواند برای افراد بدنبال داشته باشد، ازاین‌رو می‌طلبد که مسئولان برای تعدیل یا اخراج نیروها به تمامی جوانب مساله نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با اتخاذ تصمیمات این‌چنینی زمینه افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را فراهم نکنند و امید است مسئولان مربوط برای رفع دغدغه این کارکنان چاره ای بیندیشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه