English

سعید عامل جامه دار:

بیش از نیمی از آزمایش های کرونا در مشهد مثبت هستند

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روزانه به طور میانگین ۳۷۰ نمونه آزمایش کرونا از مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مختلف زیر پوشش این دانشگاه به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارجاع داده می‌شود که نتیجه ۵۱ درصد از نمونه‌ها مثبت است.

بیش از نیمی از آزمایش های کرونا در مشهد مثبت هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید عامل جامه دار مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: نتیجه ۵۱ درصد آزمایش های کرونا ارجاعی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود.

عامل جامه دار در ادامه افزود: روزانه به طور میانگین ۳۷۰ نمونه آزمایش کرونا از مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مختلف زیر پوشش این دانشگاه به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارجاع داده می‌شود که نتیجه ۵۱ درصد از نمونه‌ها مثبت است.

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: سویه اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و به صورت خانوادگی اکثر افراد را درگیر می‌کند و سویه اومیکرون BA.۵ و BA.۴ در بین نمونه‌های ارسالی غالب است.

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد و گفت: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی نیز در زمینه انجام تست سریع و پی. سی. آر فعال هستند از این رو آمار بیماران بیشتر از تعداد موارد ارسالی به آزمایشگاه است.

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هر چند ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمبودی به لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

عامل جامه دار خاطرنشان کرد: سویه اومیکرون ویروس کرونا قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد بنابراین در شرایط کنونی تکمیل واکسیناسیون و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی