English

سعید عامل جامه دار:

نتیجه ۵۵ درصد تست‌های کرونا در مشهد مثبت است

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا مشهد بیان کرد: سویه اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و به صورت خانوادگی بیشتر افراد را درگیر می‌کند.

نتیجه ۵۵ درصد تست‌های کرونا در مشهد مثبت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید عامل جامه دار مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: روزانه ۳۵۰ نمونه تست کرونا به این آزمایشگاه ارجاع می‌شود که نتیجه ۵۵ درصد از نمونه‌ها مثبت است.

عامل جامه دار در ادامه این خبر اضافه کرد: سویه اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و به صورت خانوادگی بیشتر افراد را درگیر می‌کند و خوشبختانه هم اکنون کمبودی به لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا مشهد تصریح کرد: روزانه به طور متوسط ۳۵۰ نمونه از بیمارستان‌های مختلف تحت نظر دانشگاه و مراکز بهداشتی به این مرکز ارجاع می‌شود که سویه اومیکرون در بین نمونه‌های ارسالی غالب است.

وی همچنین متذکر شد: ویروس جهش یافته اومیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و در شرایط کنونی انجام تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا ، رعایت دستور‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می‌شود.

عامل جامه دار در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: موردی از بیماری انفلوانزا وجود ندارد و آمار تست‌های ارسالی نشان دهنده پیک جدید بیماری کرونا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه