English

افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی با زرد نویسی

با ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برخی افراد با تهدید اقدام به زردنویسی و زرد‌خوانی برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی می کنند.

افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی با زرد نویسی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، به بهانه نزدیکی روز خبرنگار یادآوری چند نقطه  ضروری به نظر می رسد؛ تعریف و اهداف خبرنگار؛ خبرنگار کسی است که پس از گذارندن دورهٔ آموزشی و دوره  تخصصی و همچنین با اتکا به استعداد شخصی خود به این حرفه پا می گذارد،البته حرفه خبرنگاری برای برخی یک پیشه تمام وقت است و از آن درآمد کسب می کند.

همچنین خبرنگار و یا ژورنالیسم زرد به خبرنگارانی گفته می‌شود که فکر و پایشان را از اهداف حرفه ای(خبرنگاری) و اخلاقی خبرنگار بیرون گذاشته و در مورد موضوعاتی مانند  تهمت‌، دلالی و وارد کردن نشر اکاذیب به دیگران در موضوعاتی سوءاستفاده از مدیران و... می کنند.

اما با ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برخی افراد با تهدید اقدام به زردنویسی و زرد‌خوانی با پیامدهای هراس انگیز فرهنگی و اجتماعی را برای جامعه به همراه میاورند.

وضعیت برخی از خبرنگاران (منظور بنده تنها به شهرستان و یا استان شامل نمی شود حرف بنده کلی است) آن دسته افراد تاجر مسلک‌هاست که خبرنگاری را پل کردند تا با لابی و اعمال نفوذ و فشار و سفارش خود و بستگان‌شان در شرکت ها و اداره جات را جا نمایند.

یکی از بزرگترین اشتباهات ما در انتخاب یک خبرنگار این است که شخصی که برای مطبوعات و یا سایت‌های خبری مطلب و یادداشت می نویسد وی را خبرنگار بر می نامیم در حالیکه یادداشت نویسی با مهارت هایی که در نگارش و تحلیل صورت می پذیرد،ولی یک خبرنگار تازه کار که خبر می نویسد قادر به تحلیل و مقاله نوشتن نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه