English

جنگ نرم مبتنی بر کاشت، داشت و برداشت است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: جنگ نرم از ناحیه دشمن مبتنی بر کاشت، داشت و برداشت است و دشمن برای رسیدن به محصول عجله ندارد.

جنگ نرم مبتنی بر کاشت، داشت و برداشت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جعفر عبدالملکی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه و در جوار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رسانه در استان کردستان نیازمند یک جبهه‌سازی جدی دارد.

وی با بیان اینکه ما در کردستان نیازمند یک جبهه‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: جنگ نرم در دو حوزه ذهنی و عینی وجود دارد و این تعارف ندارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن در حوزه تبلیغات روانی و تبلیغات رسانه‌ای سرمایه‌گذاری هنگفت می‌کند.

عبدالملکی تصریح کرد: جنگ نرم نباید صرفا ما را دچار اغوا بکند فقط جنگ نرم نداریم که بگوئیم با قلم مقابله بکنیم، دشمن هوشمندانه، ترکیبی و به اقتضاء زمان و مکان توطئه‌افکنی می‌کند.

وی اضافه کرد: جنگ نرم علاوه بر دو بعد ذهنی و عینی در سه سطح استراتژیک، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها هم معنا و مصداق پیدا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: یعنی دشمن یک استراتژیک و هدف دارد و یک تاکتیک‌هایی را برای رسیدن به اهدافی که دارد در نظر گرفته و تکنیک‌هایی را به صورت هوشمندانه بکار می‌برد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: رسانه هم مهمترین استراتژی و رکن رکین دشمن در جنگ نرم است و راه مقابله با این هجمه دشمنان نیز باید از فضای رسانه‌ای به بهترین شیوه استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: ایرادی که بر فضای رسانه‌ای استان وارد است این است که متشکل نیستیم و کاملا متفرق هستیم و جبهه واحدی نداریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه هدف رسانه‌ها در کردستان یکی است اما کاملا جدا حرکت می‌کنند، گفت: دشمن از خلاءها و فضای خالی که وجود دارد استفاده و به راحتی ارزشهای ما را هدف قرار می‌دهد.

عبدالملکی عنوان کرد: دشمن به طرق مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره دنبال این است که با تبلغیات و حملات رسانه‌ای اعتماد مردم به نظام را خدشه‌دار و تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید براینکه جنگ نرم از ناحیه دشمن مبتنی بر کاشت، داشت و برداشت است، گفت: دشمن برای رسیدن به محصول عجله ندارد و کاملا بذر ناامیدی، یاس، بی‌اعتقادی و شبهات دینی را کاشت و آرام آرام پرورش و در نهایت برداشت می‌کند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید داشته‌اند و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، قوی شدن در فضای مجازی، مدیریت صحیح فضای مجازی، استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی، حضور جریان ساز و تاثیرگذار در فضای مجازی و...از مطالبات معظم له بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان هم‌افزایی رسانه‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در استان در حوزه فضای مجازی هیچ رویه واحدی وجود ندارد و کاملا پراکنده عمل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه