English

معاون وزیر صمت:

تراز صادرات و واردات کشور در حال برابر شدن است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار تراز صادراتی و وارداتی کشور در حال برابر شدن است.

تراز صادرات و واردات کشور در حال برابر شدن است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مهدی برادران در همایش روز ملی صنعت و معدن در تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸ هزار میلیارد تومان حجم صادرات و ۵۲ هزار میلیارد تومان میزان واردات کشور است اظهار داشت: برای نخستین بار تراز صادراتی و وارداتی کشور در حال برابر شدن است.

وی افزود: با حذف این فاصله چهار هزار میلیارد تومانی تا پایان سال، برابری تراز صادرات و واردات کشور بدون اتکا به درآمد‌های نفتی محقق شود تا به سمت کنترل ساختاری تورم حرکت کنیم.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: اگر غیرت کارآفرینی مردم تبریز در کشور الگو شود و نقش آفرینی آن را شاهد باشیم، به این مهم نائل خواهیم شد و البته باید بپذیریم که خروج سرمایه از کشور و خرید میلیارد‌ها دلار آپارتمان در خارج توسط سرمایه گذاران با این هدف همخوانی ندارد با این حال امیدواریم با همت و همراهی فعالان صنعتی و تولیدی به سمت همترازی واردات و صادرات حرکت کنیم.

برادران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه تولید کننده نه تنها مقصر مشکلات کشور نیست بلکه راه حل و تنها راه نجات کشور است ادامه داد: هر چند اصلاحات عمیق اقتصادی صورت گرفته توسط دولت مانند حذف ارز ترجیحی، برخی محدودیت‌ها و تنگنا‌ها را برای بخش تولید و صنعت ایجاد کرده، اما به زودی شاهد اثرات بلند مدت آن به ویژه در رقابتی شدن بازار خواهیم بود و کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی برخی قیمت‌ها در روز‌های اخیر نیز گواهی بر این موضوع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و با تلاش مجموعه صمت آذربایجان شرقی، یک صد واحد راکد احیا شده و ۲۵۰ مورد مشکلات بخش تولید و صنعت حل شده است و ۲۱۰ فرصت سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.

وی افزود: تبریز الگویی برای همه کشور است و در حوزه‌هایی، چون شیرینی و شکلات، کفش، چرم، فرش، قطعه سازی خودرو یا صنعت دارویی و لوازم خانگی قطب به شمار می‌رود.

برادران به موضوع حقوق گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص قائل به حل مشکل با همکاری مجلس و کاهش تعرفه واردات به حداقل ممکن با هدف تقویت سرمایه‌گذاری‌ها هستیم و در زمینه محدودیت شعاع ۳۰ کیلومتری در محدوده تبریز برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی نیز با پیگیری رئیس سازمان صمت استان اقداماتی برای حل آن صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه