English

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: امنیت غذایی در گرو تلاش کشاورزان است و امیدواریم در آینده نزدیک با حجم مصرف کمتر آب در بخش کشاورزی، شاهد افزایش تولید باشیم.

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی استان حدود ۷ درصد نسبت به میانگین کشوری آن کاهش یافته است.

طاهری در ادامه این خبر اضافه کرد: میانگین مصرف آب بخش کشاورزی کشور ۹۰ درصد است که این رقم در استان با اقدامات مختلف و هوشمندسازی شمارشگرها به ۸۲.۹ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: همچنین سهم مصرف آب در استان در بخش آشامیدنی ۱۲.۳ درصد، صنعت و معدن ۱.۳ درصد و خدمات ۳.۳ درصد است.

وی در ادامه متذکر شد و گفت: اصلی ترین راهکار کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان نصب و بهره برداری از سامانه اندازه‌گیری میزان مصرف آب بر روی چاه‌ها بوده است.

طاهری تاکید کرد: در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اطلاعات و آمار مصرف آب بیش از هشت هزار حلقه چاه برقی رصد می شود و امکان قطع مصرف آب نیز به صورت مستقیم از این شرکت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: امنیت غذایی در گرو تلاش کشاورزان است و امیدواریم در آینده نزدیک با حجم مصرف کمتر از ۸۲.۹ آب در بخش کشاورزی، شاهد افزایش تولید و درآمد کشاورزان و کاهش میزان مصرف آب باشیم.

طاهری خاطرنشان کرد: برآورده کردن نیاز آب شهری به ویژه در بخش آشامیدنی سخت است و حتی اگر بیشترین صرفه جویی و بهره وری را اعمال کنیم باز هم پیگیری جدی بحث های مهمی مانند سازگاری با کم آبی و تعادل بخشی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه