English

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی:

شورای حل اختلاف ویژه کشاورزان تشکیل شود

رئیس قوه قضاییه دستور داد تا کارگروهی برای بررسی مسأله مناقشه‌انگیز حق‌آبه سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل شود.

شورای حل اختلاف ویژه کشاورزان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان‌پذیر نیست و زمینه این خودکفایی در کشور کاملا موجود است.

وی گفت: این تضمین وجود دارد که اگر به کشاورزی در استان اصفهان توجه شود، این استان نه فقط در تامین نیاز‌های کشور بلکه در بخش صادرات نیز بتواند حرف اول و برتر را داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی، خودکفایی در کشاورزی را نیازمند حمایت قانونی، مالی و قضایی دانست و افزود: قانون و مقررات باید حامی کشاورز باشد. همچنین در ارائه تسهیلات باید کشاورزی اولویت داشته باشد. توجه به صنعت نباید مسئولان را از توجه به کشاورزی غافل کند. در خصوص حمایت قضایی نیز می‌توان شورای حل اختلاف ویژه کشاورزان را تشکیل داد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دولت باید سیاست حمایتی نسبت به کشاورزی داشته باشد، اظهار کرد: کشاورزی در کشور باید با دانش روز همراه شود و مصرف آب نیز به گونه‌ای باشد که اسراف صورت نگیرد. دانشکده های کشاورزی باید در این زمینه کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دولت باید سیاست حمایتی نسبت به کشاورزی داشته باشد، اظهار کرد: کشاورزی در کشور باید با دانش روز همراه شود و مصرف آب نیز به گونه‌ای باشد که اسراف صورت نگیرد. دانشکده های کشاورزی باید در این زمینه کمک کنند.

آیت الله رئیسی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصریح کرد: این امر کاملا قانونی است و کشاورز را مطمئن می‌کند که نوسان بازار تاثیری بر تولیدش ندارد. یقین داریم محصولی مانند گندم اگر خریداری نشود باید واردات صورت گیرد که به هیچ وجه منطقی نیست.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه سوء مدیریت مصرف آب باید به حُسن مدیریت مصرف آب تبدیل شود، ادامه داد: البته کاهش نزولات آسمانی داشته‌ایم و برخی از مناطق در خط خشکسالی قرار گرفته‌اند که نمی‌توان به آن بی توجه بود اما می‌توان با اقداماتی مشکلات ناشی از این امر را کاهش داد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حق‌آبه و حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت خود کشاورزان و تولیدکنندگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم پیشگیری از تخلفات محیط زیستی در جنگل‌ها و منابع طبیعی بر نقش مرزبانی‌ای که سازمان‌های مسئول در این رابطه به عهده دارند، تاکید کرد و گفت: سازمان محیط زیست، سازمان جنگلبانی و سازمان‌هایی که مسئول حفظ این ذخایر ملی و گنجینه‌های مردم هستند، باید در این زمینه مرزبانی کنند و نباید بگذارند مرز‌های این ذخایر ملی مورد تعرض قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله مناقشه‌انگیز حق‌آبه سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، دستور داد تا کارگروهی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار سه استان، روسای کل دادگستری این استان‌ها، نماینده کشاورزان و روسای مجمع نمایندگان سه استان برای بررسی مشکلات موجود در این زمینه تشکیل شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی، این رهنمودها را فصل‌الخطاب برای همه مسئولان و فعالان اقتصادی دانست و بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و غیر ضروری تاکید کرد.

آیت الله رئیسی همچنین بر ضرورت کوتاه کردن فاصله میان تولید و مصرف و حذف واسطه‌ها تاکید کرد و گفت: دلالان بدون کمترین زحمتی و صرفا با افزایش مبلغ یک محصول برای مصرف‌کننده، سود سرشاری می‌برند و در این میان تولیدکننده و کشاورز نیز سودی از این مبلغ نمی‌برند؛ لذا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید در این عرصه یک با نگاه جدی در خصوص اقدامات خود داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با تاکید بر اینکه همه همکارانم در دستگاه قضایی و همچنین سایر کارکنان کشور در مجموعه‌های مختلف اداری موظف به تکریم مردم هستند، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری با تمام مشغله‌ها ساعت‌ها شنونده درد دل‌ها و دغدغه‌های اقشار مختلف مردم از دانشجو گرفته تا کارگر و تولیدکننده و ... هستند، دیگر تکلیف امثال بنده و مدیر یک بخش و کارمند یک اداره روشن است و همه ما موظفیم سخن و مشکل مردم را با سعه صدر بشنویم و با صداقت و کرامت به مردم خدمت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه