English

غلامحسین ساربان اعلام کرد؛

کشت انگور در ۳۰ هزار هکتار از باغات خراسان رضوی

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: برداشت انگور در باغ‌های آبی این محصول در خراسان رضوی در حدود ۱۷ تا ۲۲ هزار تن و در باغات دیم یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام شده است.

کشت انگور در ۳۰ هزار هکتار از باغات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: سطح زیر کشت باغات انگور در این استان بیش از ۲۹ هزار هکتار است که ۷۰ درصد از انگورهای تولیدی جنبه صادراتی دارد.

ساربان این سخنان را در همایش استانی "روز مزرعه انگور " که با هدف انتقال تجربه، ایده و دانش فنی بهره‌بردار در شهرستان خلیل‌آباد برگزار شداظهار کرد و ادامه داد: ۲۱ هزار و ۴۳۰ هکتار از باغات انگور خراسان رضوی آبی و ۸ هزار هکتار به صورت دیم هستند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: برداشت انگور در باغ‌های آبی این محصول در خراسان رضوی در حدود ۱۷ تا ۲۲ هزار تن و در باغات دیم یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام شده است.

وی همچنین متذکر شد: این استان از نظر سطح زیر کشت انگور بعد از استان‌های قزوین و آذربایجان غربی رتبه سوم کشور را دارد و محصولات باغی استان شاخص هستند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این شاخص بودن به طوری می باشد که خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت مقام دوم و از نظر تولید مقام ششم کشور را دارا است.

ساربان در خاتمه اظهار کرد: در استان ۹۱ درصد محصول پسته، ۷۶ درصد زعفران، ۷۰ درصد انگور و ۸۰ درصد زیره سبز صادراتی می باشد و با توجه به وضعیت بارش کم نزولات آسمانی، مهمترین دغدغه در استان تامین آب برای کشت محصولات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه