English

مدیر جهاد کشاورزی خلخال خبر داد؛

افزایش راندمان انگور دیم در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از افزایش راندمان انگور دیم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش راندمان انگور دیم در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال از افزایش راندمان انگور دیم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در حالی که عملکرد انگور دیم در سال گذشته در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم بود ،این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناسب بهار امسال به بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

او از پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ تن انگور از تاکستان‌های واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در سال زراعی جاری ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و همچنین ۲۵ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در مناطق نیمه‌گرمسیری بخش‌های خورش‌رستم و شاهرود به کشت انگور اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال افزود: با توجه به عملکرد چهار تنی محصول در هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۲ تن انگور از اراضی آبی و با توجه به عملکرد هزار و ۳۰۰ کیلوگرمی انگور دیم در هکتار ۳۲ تن انواع انگور دیم از اراضی زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

علیزاده با بیان اینکه تولید انواع انگور آبی و دیم در این شهرستان به روش سنتی و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی از سوی کشاورزان و باغداران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انگور عسگری ،سلطانی ، کشمشی ، رشه و سفید بی‌دانه از ارقام مرسوم این منطقه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه