English

محمد ثابتی مقدم خبر داد؛

نصب حدود دو هزار کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی سبزوار

مدیر امور آب ناحیه سبزوار بیان کرد: نصب شمارشگرهای هوشمند رغبت به کشاورزی را بیشتر کرده و کشاورزان با پی بردن به کاهش منابع آب، مصرف آب کشاورزی را مدیریت می کنند.

نصب حدود دو هزار کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ثابتی مقدم مدیر امور آب ناحیه سبزوار در خبری اعلام کرد: تقریبا تمامی چاه‌های دارای پروانه کشاورزی این منطقه با هدف مدیریت بهتر منابع آب و جلوگیری از برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی و طرح تعادل‌بخشی مجهز به شمارشگر( کنتور ) هوشمند شده است.

ثابتی مقدم در ادامه این خبر اضافه کرد: بیش از هزار و ۷۵۰ شمارشگر هوشمند در چاه‌های کشاورزی منطقه سبزوار نصب شده و تنها محدوده چاه‌های نیمه عمیق دیزلی که امکان نصب شمارشگر هوشمند در آنها وجود ندارد باقی مانده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار همچنین تصریح کرد: نصب شمارشگرهای هوشمند رغبت به کشاورزی را بیشتر کرده و کشاورزان با پی بردن به کاهش منابع آب، مصرف آب کشاورزی را مدیریت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد چاههای غیر مجاز این شهرستان متذکر شد: حدود ۱۵۰ حلقه چاه فاقد مجوز در این منطقه شناسایی شده که اقدامات قانونی برای انسداد آنها در دستور کار قرار دارد.

ثابتی مقدم در خاتمه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۴ مورد چاههای آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه