English

شهردار کاشان:

ترویج معارف و آموزه‌های حسینی یکی از وظایف اصلی هر شیعه است

شهردار کاشان گفت: ترویج معارف و آموزه‌های حسینی یکی از وظایف اصلی هر شیعه و پیرو آیین اسلام ناب محمدی به شمار می‌آید.

ترویج معارف و آموزه‌های حسینی یکی از وظایف اصلی هر شیعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده امنیه شهردار کاشان بیان کرد: برای محرم امسال، عنوان و شعاری مشخص تعیین شده که در برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و فضاسازی محیطی ایام سوگواری سالار شهیدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: «یا حسین! در پای پرچمت همگی نسل حیدریم» عنوانی است که در اجزای مختلف اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی و اجرای برنامه‌های مناسبتی در دارالمومنین به‌کار گرفته می‌شود.

این مقام مسئول، یادآوری پیوند ناگسستنی شیفتگان و پیروان مکتب مولای متقیان با فرهنگ عاشورا را نکته شعار محرم امسال کاشان دانست و تأکید کرد: بر این مبنا، ترویج معارف و آموزه‌های حسینی یکی از وظایف اصلی هر شیعه و پیرو آیین اسلام ناب محمدی به شمار می‌آید.

شهردار کاشان، استفاده از شعاری واحد و مشخص برای برنامه‌های محرم در شهر کاشان را موجب انسجام و بهره‌گیری بیشتر از اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه قلمداد کرد.

بخشنده امنیه با تأکید بر جایگاه دارالمومنین در تعظیم شعائر دینی به ویژه برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، وجود آثار ثبت شده متعدد مربوط به محرم منطقه فرهنگی کاشان در فهرست آثار ناملموس فرهنگی کشور را یادآور شد و خواستار استفاده از این ظرفیت برای ارائه قابلیت‌های فرهنگی و آئینی این خطه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه