English

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

پوشش بیمه درمانی سلامت برای سه دهک نخست درآمدی رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به رایگان بودن پوشش بیمه درمانی برای سه دهک نخست درآمدی گفت: معادل ۵۸ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

پوشش بیمه درمانی سلامت برای سه دهک نخست درآمدی رایگان است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، فریبرز نیاستی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به رایگان بودن پوشش بیمه درمانی برای سه دهک نخست درآمدی گفت: هم اینک یک میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۰ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اظهار داشت: هم اینک یک میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۰ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این جمعیت در پنج صندوق بیمه‌ای شامل ۵۸۵ هزار و ۸۲۲ نفر در  صندوق روستائیان، ۳۳۳ هزار نفر سلامت همگانی، ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۶ هزار و ۲۹۸ نفر صندوق سایر اقشار و سه هزار و ۱۷۰ نفر زیر پوشش صندوق ایرانیان هستند.

وی با اشاره به رایگان بودن پوشش بیمه درمانی برای سه دهک نخست درآمدیافزود: بیمه سلامت استان برای زیر پوشش قرار دادن همه افراد بدون پوشش بیمه درمانی در استان از این طیف می خواهد در اسرع وقت با مراجعه به سامانه شهروندی این سازمان به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت و ارائه مدارک مورد نیاز، از خدمات درمانی مورد نیاز بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: پوشش بیمه ای برای سه دهک نخست جامعه رایگان، دهک چهارم با تخفیف ۹۰ درصدی، دهک پنجم و ششم با تخفیف ۷۵ درصدی و دهک هفتم و هشتم با تخفیف ۵۰ درصدی صورت می گیرد.

نیاستی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تخصیص پوشش بیمه رایگان با انجام ارزیابی وسع (قرار داشتن در دهک درآمدی یک تا سه) از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌پذیرد، سازمان بیمه سلامت ایران برای رفاه حال فاقدین پوشش بیمه درمانی در مواردی که دهک درآمدی متقاضی پوشش بیمه، مشخص نشده یا نسبت به دهک درآمدی خود معترض هستند اقدام به اختصاص پوشش بیمه رایگان سه ماهه در موارد اورژانسی کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاش برای تحقق پوشش بیمه سلامت برای تمامی افراد بدون بیمه درمانی و رسیدن به نقطه صفر در این خصوص هستیم گفت: بیمه سلامت رایگان به مدت سه ماه برای تمام افراد بدون بیمه درمانی صادر می‌ شود و شهروندان می توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت، زیر پوشش این سازمان قرار گیرند.

 مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت دارای قابلیت‌هایی از جمله احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره تلفن همراه، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، عکس، جنسیت، سن، صندوق بیمه ‌ای و تاریخ اعتبار، امکان مشاهده اعضای خانوار و تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه همچنین امکان مشاهده همه نسخ و ریز نسخه شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده است. 

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه