English

رضا شیرین زاده خبر داد؛

انجام حدود ۱۴هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در 4 ماهه گذشته از انجام حدود 14هزار معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان خبرداد.

انجام حدود 14هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا شیرین زاده ، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان اردبیل گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد 12 هزار و 133 خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین بیش از هزار و800 خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

وی در 4 ماهه امسال از افزایش 3 درصدی خودروهای قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی خبر داد و افزود: در مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش خوبی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 13 هزار و 756 خودرو بود شاهد هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی تردد خودروها می باشد.

شیرین زاده فعالیت 4 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: از این تعداد 3 مرکز در شهرستان اردبیل و 1 مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین با عمر ده سال برابر 6 ماه اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ده سال برابر 3 ماه می باشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل می گوید: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه