English

شکستن کمر مستاجران زیر بار اجاره بهاء/ رانت اطلاعاتی مانع تملک والحاق زمین های مسکن ملی در بیجار است

این روز‌ها با تلاطم بازار و گرانی به ویژه در نرخ مسکن، کمر مستاجرها را زیر بار گرانی خم کرده و حجم سنگین فشار روحی بر آنها سرازیر شده است.

شکستن کمر مستاجران زیر بار اجاره بهاء/ رانت اطلاعاتی مانع تملک والحاق  زمین های مسکن ملی در بیجار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از بیجار، افزایش نامتعارف اجاره بهاء مسکن در بیجار کمر مستاجرها را شکسته و گذران زندگی را به کامشان تلخ کرده است.

بازار مبتنی بر عرضه و تقاضاست و آنچه سرمایه را در بازار مسکن ماندگار می‌کند تناسب بین این دو بخش است اما با کاهش ساخت و سازها و همچنین افزایش قیمتها، بهای تمام شده مسکن سربه فلک کشیده  است.

متاسفانه معضل افزایش اجاره بهایی که امروز رمق  مستاجرها را گرفته باعث هرچه قدرتمند شدن دلالان در این بازار آشفته شده است.

افزایش افسار گسیخته نرخ رهن واجاره در شهرستان بیجار به اوج رسیده است و تقریبا بیشتر مستاجرها که قشر متوسط رو به پایین ودارای درامدهای محدود واندک هستندرا با مشکلات بزرگی روبرو کرده است.

پر واضح است بی تدبیری ها و عدم نظارت بر تعیین نرخ املاک که بر پایه افزایش دلار صورت میگیرد  بازاری آشفته وافسار گسیخته را برای ما به نمایشمی گذارد که کمر مستاجر را خم وسود را به جیب دلالان این اشفتگی می ریزد.

بررسی های میدانی نشان می دهد افزایش چشمگیر قیمت در شهرستان بیجار به نسبت  نرخ بیکاری و فاکتور توسعه که در شهرستان بسیار پایین است خانه دار شدن را برای مستاجران بیجاری به رویایی  بعید و دست نیافتنی تبدیل کرده است.

آقای امینی یک کارگر و مستاجر بیجاری در خصوص افزایش نرخ اجاره بها در بیجار می گوید: با افزایش نامتعارف  قیمت ها در شهرستان مجبور به جاره منزل مسکونی در حاشیه شهر شدم چرا که پول رهن واجاره من کفاف مرکز شهر را نمی دهد.

وی افزود: طی یکسال گذشته با یک فرزند وهمسرم در یک خانه تک خواب۶۵متری سکونت داشتیم اما امسال با افزایش اجاره بها مجبور به اجاره زیرزمین یک منزل مسکونی شده ام.

خانم آقای امینی نیز با گلایه از شرایط موجود در بازار مسکن گفت: بالارفتن قیمت ها با کاهش توان ما برای اجاره منزل همراه بوده است وهمین باعث شده که حجم بالایی از استرس وفشار عصبی به ما وارد شود.

وی افزود: متاسفانه تشعشعات این استرس به تنها فرزند  من هم رسیده و افکار کودک من درگیر تهیه مسکن است.

اجاره بهای مسکن

رانت اطلاعاتی مانع تملک والحاق  زمین های مسکن ملی در بیجار

احمدرضا قاسمی فرماندار بیجار در گفت وگو باخبرنگار موج در بیجار در خصوص افزایش قیمت مسکن واجاره بها گفت: عدم وجود برنامه عملیاتی جامع جهت واگذاری زمین وتسهیلات بانکی  وعدم تمایا انبوه سازان به ساخت وعرضه مسکن با توجه به کاهش قدرت خرید، نبود بسته حمایتب دولتی وعدم عرضه تسهیلات بانکی از عمده ترین دلایل افزایش قیمتهاست.

فرماندار بیجاربه شرایط سخت آغاز زندگی برای زوجین جوان گربزز زد وگفت: تنها راهکارحل  معضل مسکن اقدام جهادی در این حوزه است و همراهی ومشارکت خیرین مسکن ساز، نهاد انقلابی از جمله ستاد اجرایی ،بنیاد برکت وقرار گاه خاتم الانبیا و...در کنار نهضت مسکن می تواند راهگشا باشد.

قاسمی با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن افزود : درحال حاضر برنامه جامعی جهت کنترل بازار وجود ندارد ومتاسفانه عمده این مشکلات توسط دلالان به وجود آمده است.

وی تعداد ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی بیجار بیش از چهار هزار نفر خواند وگفت: در بیجار 4942 نفر جهت بهرمندی از طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد1984 نفر حایز شرایط هستند و ودر شهرهای پیرتاج، بابارشانی،توپ آغاج ویاسوکند به ترتیب 18نفر،173نفر،24نفرو 264 نفر ثبت نام کرده اند .

این مسئول با بیان اینکه دست های پشت پرده مشکل را برای تملک والحاق زمین دوچندان کرده اند گفت: 4نقطه زمین با هماهنگی ادارات زیر بط در بیجار شناسایی شده است که متاسفانع به دلیل رانت اطلاعاتی به محض اطلاع از موقعیت زمین، عده ایی سودجواقدام به خرید وتصرف اراضی همجوار نموده ومشکلاتی را برای الحاق وتملک به بار می آورند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات فراوان کار زمین با هماهمگی اداره کل راه وشهرسازی درحال انجام است.

وگزارش خودرا با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)به پایان می رسانم: قال رسول الله(ص):« اِرْحَمْ مَنْ فی الأرْضِ یَرْحَمْکَ مَنْ فی السَّماءِ»

رسول خدا (ص) فرمودند: «به آنها که در زمینند رحم کن تا آن که در آسمان است بر تو رحم کند».(المستدرک علی الصحیحین: 4/248)

سیده الهه برجی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه