English

آغاز گام نخست واکسیناسیون تب برفکی در خوزستان

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی خوزستان گفت:گام نخست واکسیناسیون سراسری تب برفکی روز شنبه در خوزستان شروع شد.

آغاز گام نخست واکسیناسیون تب برفکی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد آنتیک چی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه در این مرحله چهار میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بالغ بر بیش از ۳۸۰ هزار راس دام سنگین زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می‌گیرند افزود: برای پوشش کامل این طرح ملی، از توان بخش دولتی و خصوصی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که به سرعت منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خرید و فروش دام بدون مجوز خودداری کنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی خوزستان علایم بیماری تب برفکی را زخم در دهان، زبان، پستان و سم حیوان بیان کرد و در ادامه از دامداران خوزستان خواست اگر موردی از علایم بیماری تب برفکی را در دام خود مشاهده کردند به اداره‌های دامپزشکی در سطح استان مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه