English

سعید راعی اعلام کرد؛

کمبود نیرو ازچالش های موجود دامپزشکی اردستان است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: یکی از چالش های موجود این اداره کمبود نیروی انسانی است.

کمبود نیرو ازچالش های موجود دامپزشکی اردستان است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سعید راعی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستردگی شهرستان و نزدیک به ۱۵۰ واحد مرغداری فعال  و ۱۴۰ هزار راس دام سبک و تعداد زیادی دام‌سنگین با کمبود نیرو مواجه هستیم.

تولید یک چهارم مرغ گوشتی استان در اردستان

وی با بیان اینکه‌ رتبه اول تولید مرغ گوشتی در استان اصفهان متعلق به این شهرستان است، تصریح‌کرد: اردستان بالغ بر  یک چهارم مرغ گوشتی  استان را تولید می کند.

رئیس اداره‌ دامپزشکی اردستان اظهار داشت:  در۶ ماهه  سال جاری  بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی  و ۲۵۰ هزار قطعه پولت (جوجه تخم گذار)در این شهرستان پرورش داده شده است.

راعی  بیان کرد:  در۶ ماهه سال جاری مقدار  ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه گوشتی جهت مصرف خانوار  و  ۲۹۹ هزار مرغ تخمگذار جهت مصرف صنعتی به کشتارگاه تحویل شده است.

وی  تصریح کرد: در حال حاضر نیز مرغداری های شهرستان‌ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی دارند ومشکلی جهت تامین مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان با اشاره به وجود بیماری آنفولانزا حاد پرندگان در مناطق شمال  و شرق کشور تاکید کرد: خوشبختانه با آماده باش نیروها و   اقدام های پیشگیرانه تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و شهرستان پاک و عاری از بیماری است.

این مقام مسئول افزود: در راستای مراقبت و پیشگیری از ورود بیماری به شهرستان ضمن هماهنگی با دستگاه های اداری ، دهیاران ، بخشداری هاو همکاری مرغداران اقدام های پیشگیرانه و مراقبت های لازم برای جلوگیری از ابتلا در حال انجام بوده ، ورود و خروج‌ طیور در شهرستان تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد و  گزارش تلفات‌ توسط پرسنل دامپزشکی رسیدگی می شود که بدینوسیله از تلاش شبانه روزی نیروهای خدمتگزار تقدیر می گردد.

واکسیناسیون 10 هزار راس دام علیه تب برفکی در اردستان

وی از انجام واکسیناسیون ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین برعلیه تب برفکی در سال جاری  خبر داد و گفت: از این مقدار  هزار و ۶۱۸ راس گاو وگوساله ، هزار و ۳۱۱ راس گوسفند و بز بر علیه تب برفکی بصورت رایگان‌و از ذخیره واکسن استان استفاده شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان اضافه کرد: بالغ بر  ۴۰ هزار راس دام‌ برعلیه بیماری آبله ، شاربن و دیگر بیماری های دامی در این‌مدت واکسینه شده،  ۹.۵ لیتر سم رایگان برای سمپاشی ۹ هزار متر مربع   دامداری های  محل نگهداری  ۳۹۸ راس دام سبک و ۱۳۲راس گاو و گوساله مصرف شده است.

راعی در خصوص وضعیت اتاق سرد کشتارگاه مشترک اردستان گفت : با تاسف بدلیل کمبود اعتبار شهرداری اردستان هنوز این اتاق سرد تکمیل نشده پیگیری ها ثمر بخش نبوده نواقص به  فرمانداری اعلام شده ،  بدلیل حساسیت بحث سلامت گوشت و  مردم‌ تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری ادامه خواهد داشت.

87 مورد بازرسی از قصابی ها در اردستان

وی افزود: در راستای رعایت بهداشت مواد غذایی و  تامین سلامت مردم که خط قرمز شبکه دامپزشکی است در این مدت ۸۷ مورد بازرسی از قصابی ها بعمل آمده ، ۱۰ مورد تخلف بهداشتی مشاهده که ۱ مورد به دستگاه قضایی ارسال شده ،۲۶ کیلو گرم گوشت ضبط و از چرخه مصرف حذف شده ، ۷۴ مورد بازرسی از مرغ فروشی ها صورت گرفته ، ۷ مورد تخلف بهداشتی مشاهده ، ۲۵۰ کبلوگرم‌ گوشت مرغ و ماهی ضبط که پس از آزمایش ۵۰ کیلوگرم آن از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان در ادامه به ۱۴۰ مورد بازرسی از کشتارگاه مشترک اردستان اشاره و ابراز کرد :   در ۶ ماهه سال جاری تعداد ۵۴۵ راس گوسفند ، ۴۱۱ راس بز ، ۷۵ گاو و ۶۱ نفر شتر در این محل ذبح شده یک راس بز، ۳۴ کبد ، ۶۶ ریه ،  مقداری کلیه و قلب حذف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی