English

ناپایداری جوی و دریایی در برخی نقاط هرمزگان

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان️، امروز ناپایداری های جوی و دریایی در برخی نقاط استان ادامه خواهد داشت.

 ناپایداری جوی و دریایی در برخی نقاط هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی، رگبار باران و رعد وبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای مورد انتظار است و این شرایط با سیلابی شدن رودخانه های فصلی نیز همراه خواهد بود.

به گفته اداره هواشناسی استان هرمزگان، طی امروز در سایر مناطق استان وضعیت جوی پایداری خواهیم داشت.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد، از اواخر امشب و روزدوشنبه بر شدت وزش باد و تلاطم دریا در غالب نقاط دریایی استان افزوده خواهد شد که سبب اختلال در تردد دریایی، به ویژه در محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: امروز در جزایر غربی استان (کیش و لاوان )، شرایط تردد دریایی مساعد خواهد بود، از صبح  روز دوشنبه در این مناطق نیز افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی و مواج شدن دریا پیش بینی می شود.

بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، به لحاظ دمایی، ضمن ماندگاری شرجی هوا، تا پایان هفته جاری در اکثر مناطق، روند تدریجی کاهش دمای بیشینه مورد انتظار است و از روز دوشنبه (سوم مرداد) بر شدت ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان افزوده خواهد شد.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری، به ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه، شاهد گسترش بارش های سامانه مونسونی در سطح استان خواهیم بود که طی ساعاتی وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای در مناطق مختلف استان نیز مورد انتظار است.

شایان ذکر است با توجه به مواج بودن تنگه هرمز و دریای عمان از تردد شناورهای سبک خودداری شود  و تمهیدات لازم در این مناطق صورت پذیرد.

گفتنی است با توجه به وقوع بارش های رگباری در ساعات بعد ازظهر و شب و خطر سیلاب و وقوع صاعقه، از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع، به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان اجتناب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه