English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی کشور است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی کشور هست اظهارکرد: بایستی با توسعه و ترویج آموزش های مهارتی جوانان را به سمت مهارت آموزی سوق داد.

بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیرکل و جمعی از روسای واحد‌های ستادی و مراکز فنی و حرفه‌ای گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی مهارت بیان کرد: ارایه آموزش های مهارتی به جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام پسندیده ای است که می بایست مورد حمایت قرار گیرد.

  آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی کشور هست اظهارکرد:  بایستی با توسعه و ترویج آموزش های مهارتی جوانان را به سمت مهارت آموزی سوق داد.

وی گفت: جوانان و افراد جویای کار برای آنکه جذب بازار کار شوند از ظرفیت آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند و دولت نیز از این آموزش ها که در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار است حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: نگاه خانواده ها به مدرک گرایی بایستی تغییر کند و جوانان ما در کنار مباحث نظری که در دانشگاهها می گذرانند، حداقل یک مهارت مورد نیاز بازار کار را نیز بصورت عملی و کاربردی فرا گیرند. تا بتوانند برای خود کارآفرینی نمایند.

آیت الله فلاحتی با توجه به به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری بنام تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان می تواند با  بهره گیری از شرکت های ایده پرداز دانش بنیان، آموزش های مهارتی مورد نیاز را با توجه به پتانسیل های موجود کشاورزی در استان به جوانان فاقد مهارت آموزش بدهند. که این امر می تواند  علاوه بر افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی، صادرات به سایر کشورها و اشتغال آفرینی شود.

وی افزود:  خوشبختانه زنان روستایی با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای، مهارت های حرفه ای خود را درکشاورزی ارتقاء می دهند و آنان از آموزشهای فنی وحرفه ای  استقبال می کنند و به دنبال ارتقای مهارت های حرفه ای  هستند و در ایجاد درآمد و کمک به وضعیت اقتصادی خانواده سهیم هستند.

آیت الله فلاحتی همچنین خواستار رصد شغلی و حمایت از جوانان مهارت دیده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه