English

استاندار گیلان:

تقویت وفاق وهمدلی بهترین مسیر توسعه همه جانبه گیلان است

استاندار گیلان در نشست مشترک مجمع نمایندگان، رئیس کل دادگستری و برخی نهادهای حاکمیتی استان گفت: تقویت وفاق، همدلی و هم افزایی بهترین مسیر توسعه همه جانبه گیلان است.

تقویت وفاق وهمدلی بهترین مسیر توسعه همه جانبه گیلان است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست مشترک مجمع نمایندگان، رئیس کل دادگستری و برخی نهادهای حاکمیتی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و با حضور امام جمعه رشت برگزار شد؛ افزود:  این جلسه با محوریت آیت الله فلاحتی برگزار شده که در آن مجمع نمایندگان استان، رئیس دادگستری و نهادهای حاکمیتی برای رشد و توسعه استان و رفاه اجتماعی، با همدلی  و صدایی واحد، برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری می کنند که جلسه ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات را باید به صورت استانی ارزیابی و با همگرایی و استفاده از ظرفیت تمامی بخش ها در سطح ملی پیگیری کرد، افزود: در این جلسات؛ چالش ها و موانع و مشکلات استان بررسی و تلاش می شود که مهمترین آنها، با همدلی و همگرایی برطرف گردد.

استاندار گیلان بیان داشت: راه مناسب برای توسعه استان، تقویت وفاق، همدلی و وحدت کنونی است که با بررسی مسائل و مشکلات، به نفع مردم حرکت کنیم و این، خواسته دلسوزان و خیرخواهان توسعه استان است.

استاندار گیلان همگرایی بین مسئولان را راهی مناسب برای توسعه همه جانبه و رشد شاخص ها دانست و گفت:  در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهوری به گیلان، این وحدت بین دستگاه های قضایی، مقننه و اجرایی استان دیده شد و هم اکنون تداوم این وحدت موجب توسعه خواهد بود و این همصدایی، موجب حصول جمع‌بندی های خوب برای تعالی گیلان است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره مسائل کلان استان با این وحدت، بین مردم امید آفرین خواهد بود، اظهار داشت: بایستی جلسات این‌چنینی، رضایمندی و آرامش مردم را در پی داشته باشد.

استاندار گیلان

عباسی سابقه حضور خود در مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مردم گیلان در خانه ملت را یادآور شد و گفت: نمایندگان نیز دغدغه رفع مشکلات را دارند و در جهت بهبود شرایط زندگی مردم همراه دولت سیزدهم هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: گره گشایی و حل مشکلات و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم، با تقویت روحیه امید در جامعه، از اولویت های دولت مردمی و انقلابی برای تعالی ایران اسلامی است.

وی شرایط بحرانی اوج شیوع کرونا در کشور و استان را مورد اشاره قرار داد و عبور از این شرایط را مرهون مدیریت مناسب دولت ، تلاش فداکارانه کادر درمان  و همراهی مردم و جهادگران بسیجی دانست.

وی  با اشاره به موضوع پسماند در گیلان گفت: اگر واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم؛ از زمان استقرار دولت سیزدهم و حضور بنده به عنوان خادم مردم و البته سفر پرخیر برکت رئیس جمهوری به گیلان، به تناسب برای ساماندهی معضل چهل ساله دپوی زباله و ابرچالش پسماند، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: با اختصاص اعتبارات لازم در زمان حاضر، میزان تصفیه و شیرابه ها کاهش یافته و جلوی ورود فاضلاب زندان لاکان به رودخانه گرفته شده و همچنین مشکل زباله های بیمارستان مدیریت شده که البته این اقدامات، با دقت و جدیت تداوم دارد .

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: مصرانه، به قولی که به مردم برای بازگرداندن سراوان به طبیعت استان داده ام، ایستاده ام و در این زمینه باید از سوی همه مسئولان، هم افزایی صورت گیرد.

وی به تخصیص مناسب اعتبارات از محل سفر رئیس جمهوری و نیز اعتبارات استانی به راه آهن و آزاد راه اشاره و اضافه کرد: یک قطعه از راه آهن 95 درصد و قطعه دیگر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که براساس وعده متولیان امر؛ راه آهن تا دهه فجر امسال افتتاح می شود.

 عباسی ادامه داد: آزادراه منجیل رودبار نیز یک قطعه 90 درصد و قطعه ای دیگر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

استاندار گیلان

برقراری ارتباط بین ایران و کشورهای همسایه و شتاب در توسعه تجارت و رشد اقتصاد، بررسی موضوعات مرتبط با احیاء تالاب بین المللی انزلی، توسعه  سرمایه گذاری  در استان با شناسایی 220 عرصه، افزایش خدمات حوزه بهداشت و درمان، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و علمی دانشگاه ها و ارتقاء فعالیت های دانش بنیان، بهبود آبرسانی به روستاها، مدیریت آب کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های برق، گاز و فاضلاب، فعال سازی دوباره کارخانجات نیمه تعطیل، ساماندهی فاضلاب  و نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت از جمله مباحثی بود که استاندار گیلان در این جلسه مطرح کرد.

همچنین در این جلسه کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان های رشت و خمام، خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، رسول فرخی نماینده سیاهکل و لاهیجان، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا، ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه های خود درباره مسائل توسعه ای استان را بیان داشتند و همبستگی، همگرایی، اتحاد و افزایش تعامل بین مسئولان قوای مختلف در استان را مورد تأکید قرار دادند.

حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و سردار عبدالله پور فرمانده سپاه استان نیز در این جلسه نظرات خود در خصوص استفاده از ظرفیت های مختلف استان برای توسعه و پیشرفت گیلان و رفع مشکلات مردم عنوان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی