English

بازدید استاندار گیلان و فرماندار رشت از مجتمع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در رشت

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد توازن بین پتانسیل‌هایی که در اختیار داریم، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، به حداکثر ظرفیت برسد.

بازدید استاندار گیلان و فرماندار رشت از مجتمع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در رشت
به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز (شنبه) با همراهی دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت از یک مجمتع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در سیاه‌اصطلخ رشت بازدید کرد.
وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی گیلان؛ دامداری و تولید طیور است که در بخش اخیر، فعالیت‌های خوبی در حال انجام می باشد و قسمتی از تولیدات‌مان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود. 
عباسی با اشاره به فراهم‌سازی زنجیره ارزش در بخش تولید مواد لبنی، گفت: برخی کارخانجات‌ ما تعطیل شده که دلیل آن اینست شیر مورد نیاز، از استان‌های همجوار تامین می‌شده است‌.
وی یادآور شد: همچنین در مقطعی، به‌دلیل اتخاذ سیاست‌هایی نادرست، دام‌های ما راهی استان‌های شمال‌غرب کشور می‌شده است.
 عباسی به بازدید خود از این مجمتع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری و نیز انعقاد تفاهم‌نامه برای افزایش ظرفیت تولید آن اشاره و اضافه کرد: مقرر شده یک‌هزار راس دام شیری به گیلان منتقل شود و با ایجاد زنجیره ارزش در مجموعه فوق، زمینه تولید شیر و گوشت مورد نیاز گیلان و سایر استان‌ها فراهم گردد.
 
وی این اقدام را موجب ایجاد توازن بین ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، دانست و با اشاره به شعار تعیین شده سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین ادامه داد: این امر منجر به افزایش بازده و بهره‌وری و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای حمایت از مجموعه‌های دارای ظرفیت گفت: با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، می‌توانیم پتانسیل‌های استان را به شایستگی مورد استفاده قرار دهیم.
رساندن تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی همچون برنج، چای، ابریشم، آبزی‌پروری و سایر محصولات به حداکثر ظرفیت آنها از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت. 
وی همچنین برای فراهم ساختن زیر ساخت های لازم در جهت توسعه و شتاب در رفع موانع افزایش تولید این مجموعه، دستورات لازم را صادر کرد.
 
این مجمتع با ۴۸ هکتار مساحت در زمینه های مختلف کشت و صنعت و دامپروری ، تولید گوشت و شیر خام فعالیت می‌کند و هم اکنون دارای یک دامداری پرواری ۱۰۰۰ راسی است.
در زمان حاضر اقدامات عملیاتی و زیرساخت‌های مورد نیاز طرح توسعه این مجتمع برای راه اندازی دامداری شیری ۱۰۰۰ راسی در حال انجام است که با اتمام آن برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
برای راه اندازی این دامداری شیری ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن از محل اعتبارات جهش تولید با حمایت دولت تامین می شود.
 
 
 
 
 
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی