English

انجام ۴۰ هزار غربال‌گری بینایی‌سنجی در قم

مدیرکل بهزیستی قم گفت: سال گذشته ۴۰ هزار غربال‌گری بینایی کودکان ۳ تا ۵ سال انجام و ۵۲ کودک با مشکلات مختلف بینایی شناسایی و برای درمان به مراکز تخصصی معرفی شدند.

انجام 40  هزار غربال‌گری بینایی‌سنجی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی پهلوانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم، افزود: همچنین سال گذشته در قالب غرباگری شنوایی سنجی نوردان نیز ۴۰ نوزاد شناسایی و برای کاست حلزون شنوایی در آنها اقدام شد.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم هستند و علاوه بر آن زنان سرپرست خانوار و بهبود یافتگان مواد مخدر نیز از حمایت این نهاد برخودار هستند.

وی بیان داشت: جلوگیری از معلولیت های جدید و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب مشاوره و دوره های آموزشی برای کاهش افراد تحت پوشش و ارتقای سطح زندگی توسط بهزیستی قم در حال انجام است و  سال گذشته ۳۰ هزار ساعت مشاوره به خانواده های قمی ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۴۵۰ معلول ضایعه نخاعی بخاطر تصادفات راهنمایی و رانندگی در قم تحت پوشش قرار دارند، با وجود کاهش معلولیت‌های مادرزادی بخاطر اقدامات پیشگیرانه، روند معلولیت‌های ثانویه مانند تصادفات در قم زیاد است.

مدیرکل بهزیستی قم یادآور شد: برای پیشگیری و مداخله بهنگام طرح شناسایی و احصای ویژگی های مختلف شهرستانها و نقاط مختلف قم در حال انجام است که نهایی شدن آن می تواند به نقشه راه استان در کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شود.

پهلوانی ستوده در پایان بیان داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام به خودکشی، سالمند آزادی و کودک آزاری با برقراری تماس با سامانه ارتباطی ۱۲۳ به کمک افراد کم توان بیاییند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه